رمزگذاری هارد وسترن + نکات رمز هارد WD

21 دی, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
چگونه بر روی هارد وسارتن رمز بگذاریم ؟ وبسایت فو بیست

 رمزگذاری هارد وسترن دیجیتال یکی از قابلیت های بی نظیر تجهیزات ذخیره سازی این شرکت نام آشنا و معتبر می باشد، که با استفاده از نرم افزار مخصوص به همین برند به نام WD Security میتوانید به صورت خیلی ساده و آسان اقدام به قفل گذاشتن روی هارد اکسترنال خود کنید. ما در این مقاله از وبسایت جانبی عمده فو بیست سعی کرده ایم بهترین و ساده ترین آموزش تصویری فعال سازی پسورد درایو را برای شما در نظر بگیریم. پس با ما همراه باشید. راستی میتونید برای اطلاع از قیمت هارد اکستنرال هم به صفحه فروشگاه مراجعه کنید.

WD password set - فو بیست

چرا باید برای هارد دیسک پسور بگذاریم ؟

ببینید از گذشته تا به حال امنیت اطلاعات، مورد بسیار مهمی برای افراد بوده و هست ، چرا که با یک اشتباه کوچیک در صورت سرقت اطلاعات ممکنه زندگی شخصی یک فرد یا سازمان دچار اختلال های خیلی شدید بشه. البته با جامعه ای که الان شکل گرفته روزانه شاهد مشکلات افشای داده های شخصی هستیم که برای هیچ کسی خوشایند نیستن، برای همینه که عمل رمزگذاری هارد وسترن این روزا ها خیلی سرو صدا به کرده.

برند Western Digital در یک اقدام جالب برای سری درایو های قابل حمل خودش نرم افزار اختصاصی تولید و توزیع کرد، که کاربر به راحتی بون هیچ گونه پیچیدگی بتونه برای هارد های این شرکت رمزگذاری فوق امنیتی انجام بده. پس اگر شما هم به تازگی خرید هارد اکسترنال وسترن داشتید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد میشه مقاله آموزش دیفرگ هارد فو بیست بلاگ رو مطالعه کنید.

رمگذاری هارد وسترن با WD Security از فو بیست بلاگ

نرم افزار رمزگذاری هارد وسترن : WD Security

مهم ترین قابلیت های این نرم افزار پشتیبانی از تمام سری های ویندو از ویستا تا ویندوز 10 هست که برای شما محدودیتی ایجاد نمیکنه. سطح امنیتی ارائه شده توسط این برنامه از رمزگذاری 256 بیتی AES استفاده میکنه، که درایو شما رو در برابر هر کسی که بخواد به فایلهای مهم در رسانه ذخیره سازی شما دسترسی پیدا کنه  محافظت می کنه.

سوال اینجاست که  قابلیت های نرم افزار قفل هارد اکسترنال چه چیز های هستن ؟

  • رمزگذاری هارد وسترن (اکسترنال) به صورت پیشرفته
  • حذف و غیرفعال کردن پسورد موجود بر روی تمام درایو های WD
  • عدم محدودید برای تغییر و تعویض رمز قرار داده شده بر روی دیسک
  • نصب آسان و کم حجم بودن بسته برنامه

بیشتر بخوانید : رنگ هارد وسترن چیست ؟

دانلود

برای نصب اول باید برنامه رو از طریق کلیک روی لینک زیر دریافت کنید و پس از دانلود کامل هارد اکسترنال خودتون رو کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید و با توجه به آموزش تصویر زیر اقدام به نصب برنامه کنید.

لینک دانلود نرم افزار امنیتی WD Security

آموزش تخصصی قفل کردن هارد اکسترنال وسترن

بعد از اینکه دانلود رو با موفقیت انجام دادید کافیه فایل دریافتی رو باز کنید البته با کمک نرم افزار WinRAR که اکثرا روی سیستم هاتون نصبه. حالا کافیه روی آیکون WDSecuritySetup کلیک کنید تا فرایند نصب برای شما شروع بشه. سپس سایر مراحل رو با توجه به موارد زیر به ترتیب طی کنید.

آموزش نصب نرم افزار رمزگذاری هارد دیسک های وسترن

1- مطابق تصویر در این باید تیک گزینه (I have read and agree) رو بزنید که دکمه Install برای شما فعال بشه و بتونید روش کلیک کنید. بعد از اینکه روی دکمه اینستال کلیک کردید احتمالا یه یک پیام برای شما ظاهر میشه که اجازه نصب رو میخواد که باید روی Yes بزنید تا کار شروع شه. بعد از تموم شدن کار برنامه برای شما دکمه Finish رو میاره که روش کلیک کنید حله.

حالا رو دکستاپ (صفحه اصلی ویندوز) یه آیکون به شکل قفل آبی رنگ وجود داره روش دوباره کلیک کنید تا اجرار شه.

آموزش تصویری نرم افزاز WD Security از فروشگاه جانبی عمده فو بیست

2- به همین سادگی نرم افزار نصب و اجرا شد، الان کافیه هارد دیسک رو به سیستم از طریق کابل USB وصل کنید. که مثل تصویر زیر برنامه هارد شما رو بشناسنه و اسم مدلش رو نشون بده.

خب همونطور که توی تصویر میبینید دیواس رو شناخته و الان بخش SET SECURITY برای شما باز شده که باید در قسمت های مشخص شده رمزگذاری هارد وسترن رو انجام بدید.

(( نکته : برنامه برای شما یک مثلث قرمز رنگ با علامت خطر قرار داده هشدار داده که اگه رمزی رو در کادر های مشخص شده وارد میکنید یادتون بره هیچ راهی برای بازگشایی یا شکستن قفل هارد جز فرمت کردنش وجود نداره ، پس همین الان رمز رو یه جای امن یاداشت کنید که اطلاعات شما به خاظر فراموشی به خطر نیفته. ))

3- آموزش بخش پسورد گذاری نرم افزار وسترن

 

کارد Password : در بخش باید پسورد مورد نظر خودتون رو وارد کنید با حروف اینگلیسی ( بهتره پسورد قوی در نظر بگیرید) .

کادر Verify Password : در این کادر هم باید مجدد رمز عبور رو وارد کنید تا از صحبت درست بودن رمز اطمینان حاصل شه.

قسمت Hint : ببنیدی این کادر برای وارد کردن یه نشانی یا سر نخ مربوط به رمزه که اگر یادتون رفت باید دیدن مثلا،  اون جمله یا کلمه متوجه بشید که چه رمزی رو قرار دادید. ( به هیچ وجه رمز اصلی رو اینجا ننویسید ، فقط یه نکته یاد آوری کننده مخفی بنویسید )

گزینه Enable auto unlock : خب اگه تیک این گزینه رو بزنید زمانی که هارد اکسترنال به کامپیوتر شخصی خودتون روش رمز روی ایجاد کردید وصل بشه ، از شما درخواست رمز نمیکنه ولی در سایر سیستم ها درخواست رمز رو میده

مرحله آخر : برای آخرین کار هم باید روی دکمه ی آبی رنگ ( set password ) که در تصویر مشخص کلیک کنید تا عملیات رمزگذاری هارد وسترن با موفقیت انجام بشه و بعد از این دیگه  نیازی به هیچ گونه کاری نیست ! خسته نباشید

سخن آخر و جمع بندی

در این مقاله از فو بیست بلاگ سعی کردیم که به صورت خیلی ساده برای شما آموزش رمزگذاری هارد وسترن رو از پایه توضیح بدیم امیدوارم مورد پسند باشه ، راستی اگه سوالی هم داشتید میتونید در کامت های مقاله قفل گذاشتن روی هارد اکسترنال وسترن با ما در اتباط باشید. در آخرین صحبت باید ذکر کنیم که فروشگاه FO20 توزیع کننده جانبی عمده می باشد که میتوانید برای اطلاع از قیمت فلش و قیمت هارد اینترنال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نکته پایانی : (( حتما و حتما از رمز خود یاداشت ورداشته و از قرار دادن پسورد های قابل حدس مثل کد ملی و امثال اینها خود داری کنید.))

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.