رنگ هارد وسترن چیست ؟ رنگ هارد نشانه چیست ؟

6 دی, 1400
3 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
مقاله ی کاربرد و تفاوت رنگبندی های داریو های وسترن - وبسایت فو بیست

رنگ هارد وسترن یکی از عجیب ترین نکات در زمان آشنایی با این تجهیزات ذخیره سازی هست، که خریداران رو سر در گم میکنه و نمی تونن آشنایی خوبی با کالای های تولید شده توسط این برند داشته باشند. خوشبختانه در این مقاله از وبسایت جانبی عمده کامپیوتر فو بیست به بررسی سوالاتی همچون تفاوت رنگ بندی های درایو های وسترن دیجیتال و فرق قیمت هارد اینترنال این شرکت معتبر خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

دلیل رنگ بندی هارد ها چیه ؟

اول از هر چیزی باید بدونید که شرکت وسترن دیجتال که به صورت تخصصی در تولید تجهیزات ذخیره سازی فعالیت میکند و هارد های اینترنال خود را در  6 رنگ بندی مختلف وارد بازار کرده که هر کدام نشان دهنده کاربرد استفاده و … هستند. شاید شما فکر کنید همه چیز  راجب هارد های وسترن میدانید اما تا آخر مقاله رو مطالعه کنید تا اطلاعات شما در مورد هارد وسترن بالا بره پس با ما همراه باشید

خب شروع کنیم برسی اینکه رنگ هارد نشانه چیست ؟

ویژگی های هارد مشکی فو بیست بلاگ

درایو مشکی وسترن

این مدل درایوهای گران قیمت با عملکرد بالا هستند. اگر به فضای ذخیره سازی با کارایی بالا نیاز دارید  بهترین گزینه برای سیستم خانگی یا تجاری و همچنین گیمینگ شما درایو رنگ سیاه وسترن دیجیتال می باشد، چرا ؟ چون این هارد دیسک سیاه Performance  بسیار بالایی برای اجرای بازی های کامپیوتری همچنین کار های گرافیگی و همچنین از سرعت بوت بالایی برخوردار است.

  • درایو های مشکی رنگ یا هما ن WD Black از صدای و لرزش پاینی برخوردارهستند و میتوان آنها را کالایی لوکس خواند
  • ضمنن این نوع رنگ هارد از دو پردازنده اصلی بهره مند است که همین مورد باعث شده با استقبال زیادی از طرف کاربران مواجه شود

بیشتر بخوانید : آموزش دیفرگ کردن هارد

 

تفاوت رنگ هارد آبی و سایر از فو بیست بلاگ

هارد آبی وسترن

سری WD Blue برای انواع برنامه های محاسباتی ، جهت دستیابی بهتر به بازی ، پخش رسانه HD یا نرم افزار های خلاقانه و… طراحی شده است. همچنین هارد آبی وسترن از یک SSD داخلی به نام 3D NAND SATA III جهت افزایش سرعت در موارد خاص استفاده می کند. در کل هارد های آبی رنگ برای کابرد های خانگی و زو مره هستند ضمنن از قیمت مناسبی هم بر خوردارند.

هارد رنگ قرمز چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

رنگ قرمز داریو وسترن

درایو های قرمز وسترن دیجیتال را میتوان کالا های لوکس و کار آمد برای استفاده های تجاری و همچنین استفاده در سرور های شبکه (NAS) که وظیفه ذخیره سازی را دارند به کار برد.

این مدل درایو از سرعت نوشتن و خواندن بالایی برخوردارند و همچنین در درایوهای WD Red ویژگی های محافظت از سر و صدا و لرزش ، به علاوه فناوری NASware 3.0 WD وجود دارد.

این مدل درایو در دون نوع WD Red Pro و WD Red Standard توزیع شده اند که نسخه پرو آن از سرعت گردش هد بالاتری 7200 دور و نسخه استاندارد آن با 5400 دور برخوردار است.

بیشتر بخوانید : مقاله آموزشی نگهداری هارد اکسترنال

رنگ سبز هارد وسترن چیست ؟ فو بیست بلاگ

هارد سبز وسترن

درایو های سبز وسترن دیجیتال با شعار محافظ از محیط زیست وارد بازار شدند و از قیمت کمی هم برخوردارند، عملکرد این نوع هارد دیسک ها را میتوان به هارد دیسک های آبی تشبیه کرد. در کل این نوع هارد دیسک برای آرشیو کردن محتوا های مانند فیلم،موزیک،نرم افزار و … و همچنین استفاده در لب های مالتی مدیا متوسط کارایی دارند چرا که در استفاده طولانی مدت کارکرد خیلی کمی از خود نشان می دهند.

البته باید این مورد را هم در نظر گرفت که هارد سبز وسترن هم اکنکون در بازار ایران بیشتر در دسترس قرار دار و اکثر نصاب های دوربین های مداربسته از این هارد برای دستگاه دی وی آر در مصارف ضعیف استفاده می کننده که اصلا توصیه نمی شود.

 

پیشنهاد می شود لیست قیمت فلش ۳۲ گیگ فروشگاه کالای دیجیتال و محصولات ذخیره سازی فوبیست راه حتما مشاهده کنید و برای خرید این کالا های ذخیره سازی اطلاعات از طریق شماره های درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیسک طلایی رنگ وسترن

درایو های طلایی WD که با نام HDD های UltraStar Data Center نیز شناخته می شوند ، برای استفاده تخصصی تجاری طراحی شده اند. این درایوها دارای میزان بار کاری تا 550 ترابایت در سال هستند که درایوهای رومیزی استاندارد تا 10 برابر است!!!

رنگ هارد طلایی وسترن قول های این شرکت هستند که هم در سرعت هم در اطمیان از نگهداری اطلاعت و همچنین لود بسیار سریع اطلاعات، مخصوص دیتاسنتر های بزرگ شبکه طراحی شده اند و همین امر باعث شده وبسایت های بزرگ در دیتاسنتر های میزبای شده از این درایو ها جهت افزایش سرعت کاربری و بهروری خود استفاده کنند.

در کل درایوهای WD Gold با سرعت چرخش 7200 دور و سرعت انتقال پایدار تا 267 مگابایت توزیع می شوند. همچنین می توانند برای ویرایش ویدئو ، نظارت و کارهای سنگین بی شمار دیگر استفاده شودند

بیشتر بخوانید : خرید و اطلاع از قیمت هارد اکسترنال 

منظور از هارد بنفش چیست ؟ و چه ویژگی هایی دارد - فو بیست بلاگ

هارد بنفش یا همان هارد پرپل

در نهایت رسیدم به قول مرحله آخر وسترن دیجیتال . پرکاربرد ترین درایو در ایران که اثر عموم نام آن را شنیده اند. هارد بنفش وسترن دیجیتال هاردی بسیار تخصصی برای دوربین های مداربسته ، سیستم های بکاپ و پشتیبان گیری، سیستم های خانگی و اداری می باشد.

هارد پرپل وسترن دیجیتال بهترین هارد برای دوربین های مداربسته می باشد و می تواند از 64 دوربین همزمان اطلاعات (ویدو) با کیفیت 4K دریافت کند!!! باور میکنید ؟!!!

هوش مصنوعی بکار رفته در هارد دیسک بنفش برای سیستم های نظارتی و کنترلی بسیار پر کاربرد می باشد این مدل درایو ها برای استفاده در سیستم های نظارتی که به طور مداوم در حال نوشتن فیلم هستند ، در 24 ساعت شبانه روز در نظر گرفته شده اند که نشانه ای از این قول شرکت WD می باشد ..

خبر خوب!!!

فروشگاه فو بیست،  هارد دیسک بنفش وسترن دیجیتال را در فروشگاه خود موجوده کرده که می توانید با کاملا تخفیفی همراه با گارانتی معتبر تهیه کنید.

اینفوگرافیک رنگ هارد وسترن چیست از وبسایت فو بیست

نتیجه گیری

تا اینجای کار متوجه شدیم رنگ هارد نشانه چیست؟ و اینکه رنگ هارد های وسترن الکی نیستند و هرکدام برای استفاده در صنعت ها و مصارف های تجاری و خانگی خاصی نشانه گذاری شده اند، البته این نکته هم نباید فراموش کرد که همین استفاده از رنگ بندی درایو ها میتواند رابط کاربری شناخت این نوع درایو ها را برای قشر عمومی جامعه ها که توانیی خواندن مطالب اینگلیسی نوشته شده رو لیبل هارد ها را نداشته بهبود ببخشند. البته این مورد برای اس اس دی های این شکرت نیز وجود دارد که میتوانید با کمک مقاله SSD چیست به سوالات خود پاسخ دهید.

و باعث می شود شما بهترین انتخاب را برای نیاز خود داشته باشید و از آسیب دیدن هارد دیسک جلوگیری کنید چرا که عدم آگاهی از کاربرد هر مدل هارد دیسک میتوانید برای شما خسارت های ماننده صدای هارد به بار بیاورد.

نکته : بهتر است به هیچ عنوان هاردیسک های اینترنال و اکسترنال را در معرض مواردی همچون مکان های با دمای بالا یا مکان های که امکان تحرک دارند قرار ندهید چرا که باعث آسیب به قطعه و همچنین پاک شدن اطلاعات رو به رو می شوید. البته اگر درگیر همچین موردی هستید که اطلاعات شما از روی هارد درایوتان پاک شده میتوانید به مقاله ریکاوری هارد فرمت شده  فو بیست بلاگ نیز سر بزنید که به صورت کاملا رایگان آموزش ریکاوری هارد را در اختیار شما قرار داده است.

بیشتر بخوانید : آمورش ریکاوری فلش مموری

در تصویر زیر میتواند خلاصه مطالب بالا رنگ هارد دوسترن را به صورت تصویری درک نماید اما توصیه می شود حتما قبل از اقدام به خرید به خوبی مطالب که در مجله خبری فو بیست بلاگ گفته شد را به خوبی مطالعه نماید. امید وارم این اموزش مفید بوده باشه.

3 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.