بهترین مارک هارد اینترنال در سال 1401 کدام است ؟

27 فروردین, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین مارک هارد اینترنال چیست ؟ وبسایت فوبیست

 امروزه با توجه به استفاده اکثر مردم جهان از تکنولوژی های جدیدی مانند لپ تاپ و کامپیوتر تمامی داده ها و اطلاعات شخصی ما به صورت دیجیتال ذخیره می‌شود ما برای حفاظت از این داده ها نیاز به یک وسیله جانبی داریم تا این داده ها و اطلاعات مهم را برای ما در طولانی مدت ذخیره و نگهداری کند. درواقع وظیفه هارد اینترنال نگهداری و حفاظت از اطلاعات و داده های ما در مدت زمان طولانی است. ما در فروشگاه جانبی فوبیست بهترین مارک های هارد اینترنال را به شما معرفی کردیم. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت هارد اینترنال به وبسایت مراجعه کنید.

هارد اینترنال چیست ؟

اگر بخواهیم خیلی ساده و خودمانی به تعریف هارد اینترنال بپردازیم باید بگوییم که هارد اینترنال درواقع یک قطعه سخت افزاری است که درون لپ تاپ و کامپیوتر تعبیه می شود و به ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات و داده ها به صورت همیشگی و دائمی می پردازد همچنین در صورت ویروسی شدن یا خراب شدن قطعه ای از  هارد امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد. در ادامه به معرفی برند های برتر هارد داخلی می‌پردازیم.

نکات مهم در مورد هارد دیسک ها - فوبیست بلاگ

چند نکته مهم در مورد هارد اینترنال

همان طور که دانستیم هارد دیسک یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزای هر سیستم کامپیوتری است با کمک هارد اینترنال یا داخلی شما قادر خواهید بود که تمامی داده ها و اطلاعات شخصی خود را از تصاویر و عکس های خانوادگی گرفته تا اطلاعات مهم تری را در آن ذخیره کنید.

با این وجود اگر اطلاعات و داده های شما بیش از اندازه باشد سبب می شود که هارد شما بسیار کند عمل کند. البته از دیگر دلایل کندی هارد می توان به ویروسی شدن هارد، وجود نرم افزار های مخرب، ذخیره سازی نسخه های متفاوت و متعدد از یک فایل یکسان در هارد دیسک و یا بد سکتورها اشاره کرد. برای بالا بردن سرعت هارد دیسک مطالعه مقاله افزایش سرعت هارد به شما بسیار کمک می کند.

معمولا یکی از دلایل اصلی کند شدن سرعت کامپیوتر، خرابی و یا ایراد در هارد است بنابراین قبل از خرید یک لپ تاپ یا کامپیوتر و یا هارد بهتر است سرعت و طول عمر آن را بررسی کنیم. به کمک نرم افزارهای تست سلامت هارد اینترنال یا اکسترنال می توان ایراد و مشکلات هارد دیسک خود  را تشخیص دهید و سلامت و کارکرد آن را بررسی کنید.

هارد اکسترنال چیست و چه تفاوتی با هارد اینترنال دارد؟

هارد اکسترنال در واقع کارایی همان هارد اینترنال را دارد با این تفاوت که هارد اینترنال برای فضای درونی سیستم هایی کامپیوتر استفاده می‌شود اما هارد اکسترنال از یک جعبه که درون آن یک دیسک است تشکیل شده و توسط درگاه USB به مادر برد کامپیوتر یا لپ تاپ وصل می شود. بنابراین کار هارد اکسترنال هم ذخیره سازی اطلاعات و داده ها است.

باید به این نکته دقت کنید که هیچ تفاوتی کاربردی بین هارد اینترنال و اکسترنال وجود ندارد. شما اگر جعبه ی هارد اکسترنال را باز کنید همان هارد اینترنال است. درواقع تنها تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال همان طور که از اسم آن ها مشخص است در محل تعبیه آن ها است. هارد اینترنال در درون لپ تاپ و یا کیس کامپیوتر تعبیه می شود اما هارد اکسترنال یک قطعه جداگانه است که از طریق درگاه USB به مادر برد کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل می شود.

ضممن میتوانید برای اطلاع از قیمت هارد اکسترنال از فروشگاه فوبیست دیدن کنید.

مزایای هارد اینترنال

1 – هارد دیسک اینترنال به صورت ثابت در سیستم شما قرار می‌گیرد و همیشه به کامپیوتر شما متصل است.

2 – هارد اینترنال دارای بیشترین ظرفیت ذخیره سازی است و حافظه ذخیره سازی آن بین 1 تا 18 ترابایت متغییر است.

3 – یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد هارد اینترنال یا هارد های داخلی قابلیت ارتقا آن است. درواقع زمانی که شما متوجه شدید که هارد دیسک اینترنال شما پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید آن را انتقال دهید.

4 – بهترین نوع هارد کامپیوتر (هارد دیسک های اینترنال) در برابر ضربات مقاوم هستند.

5 – اگر شما هارد دیسک داخلی یا اینترنال خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید دارای عمر طولانی و مناسب است.

6 – در صورت خراب شدن قطعه ای از هارد اینترنال و یا ویروسی شدن آن امکان بازیابی اطلاعات و داده ها وجود دارد.

تفاوت هارد اینترنال کامپیوتر و لپ تاپ چیست ؟

یکی از مهم ترین تفاوت های هارد برای کامپیوتر خانگی و لپ تاپ اندازه این دو وسیله است درواقع با توجه به کوچک و باریک بودن لپ تاپ ها، هاردهایی برای لپ تاپ طراحی می‌شود دارای قطعه کوچکتری نسبت به کامپیوترهای خانگی است. کامپیوترهای خانگی بخاطر وجود کیس دارای هاردهای بزرگتری هستند.

معرفی انواع هارد اینترنال

انواع هارد اینترنال به دو دسته تقسیم می شود

1 – هارد داریو های 3.5 و 2.5 اینچی ( از نظر ابعاد )

2 – داریو های دارای پورت های SATA و PATA

هارد اینترنال از نظر ساختار داخلی

هارد اینترنال از نظر ساختار درونی به دو دسته  هارد اینترنال مکانیکی (Mechanical Internal Hard Disk) و هارد اینترنال اس اس دی (SSD Internal Hard Disk) تقسیم می شود. هارد اینترنال مکانیکی از یک ساختار فلزی که درون آن دیسک، بازو و موتور دارد تشکیل شده است و در دو سایز 2.5 اینچی برای لپ تاپ و 3.5 اینچی برای کامپیوتر خانگی  به کار می رود.

هارد اینترنال از نظر درگاه ورودی

هارد اینترنال از نظر درگاه ورودی یا پورت به دو دسته هارد اینترنال با پورت پاتا و هارد اینترنال با پورت ساتا تقسیم می شود. هارد اینترنال با پورت پاتا (PATA) از دو کانال برای متصل شدن به هارد برخوردار است که می توان گفت که هر کامپیوتر ظرفیت اتصال 4هارد اینترنال پاتا را دارد.

هارد اینترنال با پورت ساتا (SATA) جایگزین هارد هایی با پورت PATA شدند این نوع پورت دارای یک کابل بسیار نازک است و اطلاعات و داده ها را به شکل نجیره‌ ای یا سریالی انتقال می دهد.

معرفی بهترین مارک هارد اینترنال لپ تاپ و کامپیوتر خانگی

در ایران بهترین مارک هارد اینترنال لپ تاپ و بهترین هارد برای کامپیوتر خانگی هاردهای وسترن دیجیتال است .

که از محبوبیت بالایی برخوردار است. دلیل محبوبیت این شرکت ساخت و ارائه مدل های متفاوت برای رفع نیاز هر کاربری است. درواقع بهترین هارد اینترنال 2021 هاردهای وسترن دیجیتال است.یکی از ابتکارات جالب این کمپانی رنگ بندی هاردهای خود است دلیل این رنگ بندی این است که شما بدانید چه هاردی برای شما مناسب است.

به عبارت ساده تر این رنگ بندی ها نشان می دهد که شما به چه مقدار حجم نیاز دارید و  برای چه کاری می‌خواهید از هارد استفاده کنید. برای بهتر دانستن این موضوع پیشنهاد می‌شود به مطاله مقاله رنگ هارد چیست ؟ بپردازید. در زیر به برخی از هاردهای این کمپانی را به شما معرفی می‌کنیم.

هارد اینترنال سبز وسترن دیجیتال

این نوع هاردها نشان دهنده هاردهای اقتصادی و کم مصرف شرکت وسترن دیجیتال است. فضای ذخیره سازی این هاردها از 500 گیگا بایت تا 4 ترابایت متغیر است. هارد سبز رنگ وسترن دیجیتال برای استفاده در سیستم های خانگی مناسب است و می توانید فایل ها و عکس های خود را در این هارد نگهداری کنید.

هارد اینترنال آبی وسترن دیجیتال

رنگ آبی در این نوع هارد ها نشان دهنده محصولات استاندارد و مناسب وسترن دیجیتال است. این نوع هارد برای استفاده کارهای روزمره بسیار خوب است و از آن ها می توان به جای هارد اصلی بکار برد. این هارد ها قیمت بسیار معقول و مناسبی دارند که شما می توانید آن را تهیه کنید.

هارد اینترنال قرمز وسترن دیجیتال

رنگ قرمز در این نوع هارد ها نشان دهنده کاربرد آن ها در شبکه و سیستم های RAID است. این هارد ها دارای دوام بالایی هستند و قدرت سازگاری با سیستم های NAS را دارند. هارد اینترنال قرمز ویسترن دیجیتال برای سیستم های خانگی اصلا مناسب نیستند.

هارد اینترنال مشکی وسترون دیجیتال

رنگ مشکی در این هارد ها نشان دهنده گیمینگ است و بیشتر برای گیمر ها مناسب است. این نوع هارد ها از قدرت پردازش فوق العاده ای برخوردار هستند و به این دلیل گیمر ها هنگام بازی دچار مشکل نمی شوند. از ویژگی های هارد مشکی وسترون دیجیتال سرعت بالا، دوام و طول عمر زیاد و صدای پایین است به دلیل داشتن این ویژگی ها قیمت این نوع هارد نسبت به بقیه هارهای وسترون دیجیتال بالاتر است.

هارد اینترنال بنفش وسترون دیجیتال

این نوع هارد ها برای ثبت و ذخیره سازی اطلاعات دوربین های مدار بسته مناسب است. این هارد ها قابلیت این را دارد که به صورت 24 ساعته روشن باشد. این هارد ها دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و دارای قیمت بسیار بالایی هستند. هارد بنفش وسترون دیجیتال برای استفاده در سیستم های نظارتی بسیار مناسب است.

هارد اینترنال طلایی وسترون دیجیتال

رنگ طلایی در این هارد ها نشان دهنده استفاده در دیتا سنتر ها است. از ویژگی های هارد اینترنال طلایی وسترون دیجیتال می توان به سرعت بسیار بالا و توانایی تحمل دما اشاره کرد. این نوع هارد ها برای استفاده شخصی اصلا مناسب نیست.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.