پارتیشن بندی هارد اکسترنال چگونه است ؟

20 دی, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آموزش پارتیشن بندی هارد اکسترنال - کالای دیجیتال فوبیست

معمولا زمانی که شما یک هارد اکسترنال خریداری می کنید این هارد بدون پارتیشن بندی است و تنها با یک فضای  بزرگ در اختیار شما قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی پارتیشن بندی هارد دیسک با شما صحبت کنیم بنابراین اگر شما تا به حال چیزی راجع به پارتیشن بندی هارد اکسترنال نمی دانید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.  با توجه به مزایا و ارزان بودن قیمت هارد اکسترنال وجود آن برای ذخیره سازی اطلاعات و دیتاهای مهم شما ضروری است. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه جانبی کامپیوتر فوبیست درباره ی قیمت انواع هارد ها اطلاعات کسب کنید.

هارد اکسترنال یکی از مهم ترین وسایلی است که وجود آن برای ذخیره کردن اطلاعات مهم و شخصی شما لازم است. درواقع هارد اکسترنال یا خارجی همان هارد اینترنال (درونی) کامپیوتر است که فقط درگاه و پوشش آن متفاوت است. در هارد اکسترنال کاربران می توانند اطلاعات و داده های زیادی را ذخیره کنند. زیاد بودن داده ها و اطلاعات در هارد اکسترنال ممکن است دسترسی کاربران به داده ها را با مشکلاتی روبرو کند بنابراین برای پیشگیری از بروز این مشکلات بهتر است هارد اکسترنال را پارتیشن بندی کنیم.

پارتیشن بندی کردن هارد دیسک به کاربران این امکان را می دهد که داده ها و اطلاعاتشان را به شکل مرتب دسته بندی کنند و به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنند.

پارتیشن بندی هارد اکسترنال چیست و چه مزایایی دارد.

پارتیشن بندی به معنای تقسیم کردن یک فضا نسبتا بزرگ به قسمت های کوچکتر است حال پارتیشن بندی هارد به معنای تقسیم کردن فضای داخلی هارد به قسمت های کوچک تر است. در زمان تقسیم کردن فضای هارد، هر قسمت هارد دیسک به یک درایو تبدیل می شود.که به دسته بندی ومرتب شدن دیتاهای موجود در هارد بسیار کمک می‌کند. از جمله فواید و مزایای پارتیشن بندی هارد دیسک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت هارد دیسک خارجی افزایش پیدا می کند.
  2. به دسته بندی و سازمان دهی بهتر داده ها کمک می کند.
  3. امنیت دیتاها و اطلاعات افزایش پیدا می کند.
  4. بک آپ گیری از دیتاها بسیار راحت تر می شود.
  5. به کاربر این امکان را می دهد که داده ها و اطلاعات خود را در مسیر های مختلفی ذخیره کنند.
  6. به کاربران این امکان را می دهد که دیتاها و اطلاعاتشان را بهتر مدیریت کنند.

چگونه هارد اکسترنال را پارتیشن بندی کنیم؟

هارد اکسترنال را می‌توان به روش های متفاوتی پارتیشن بندی کرد که در این بخش به تفضیل راجع به این موضوع صحبت می کنیم. اولین روش برای پارتیشن بندی کردن هارد با قابلیت Disk Management ویندوز است که در ادامه به صورت تصویری این روش از پارتیشن بندی را به شما آموزش می دهیم.

پارتیشن بندی کردن هارد با Disk Management ویندوز

برای پارتیشن بندی کردن هارد به این روش ابتدا لازم است که هارد اکسترنال را به کامپیوتر و یا لپ تاپ خود متصل کنید و سپس دو کلید  R و Window را فشار دهید سپس در قسمت مشخص شده در تصویر پایین عبارت diskmgmt. msc را تایپ کنید و بر روی گزینه ok کلیک کنید.

بارگذاری دیسک منیجمنت برای پارتیشن بندی

 

پس از فشار دادن گزینه ok پنجره Windows Disk Management به شما نمایش داده می شود. مانند تصویر زیر:

 

انتخاب درایو هارد اکسترنال جهت partition

 

در مرحله بعدی باید هارد اکسترنال انتخاب شود بنابراین برای شروع پارتیشن بندی در فضای خالی کلیک راست کنید و در منوی ایجاد شده روی گزینه New Simple Volume  کلیک کنید

ایجاد داریو در هارد دیسک خام - پارتیشن بندی هارد اکسترنال

 

سپس در پنجره ی نشان داده شده بر روی گزینه Next کلیک کنید و در صفحه ی بعد حجمی را که می خواهید، برای پارتیشن مشخص کنید. سپس گزینه NEXT را زده و یکی از حروف انگلیسی را ب عنوان نام آن انتخاب کنید. مثلا ما در این جا حرف G را به عنوان نام درایو خود انتخاب کردیم.

 

انخاب نام برای درایو مورد نظر

 

پس انتخاب نام مورد نظر برای درایو باید بر روی دکمه Next کلیک کرده تا وارد محرله بعدی شده و با تصویر زیر رو به رو شوید. که در این قسمت باید مقدار فضای مورد نیاز خود را بر مبنای مگابایت در نظر گرفته و اعداد آن را وارد کنید تا داریو شما برا اساس آن حجم ذخیره سازی ساخته شود .

(( این مورد کاملا اختیاری بوده و میتوانید فضای خالی را به چند گیگابایت تقسیم کرده و از آن استفاده کنید اما پیشنهاد می شود این قسمت راه دست نزده تا کل فضا برای هارد اکسترنال در نظر گرفته شود و شما را با مشکلات عدم همخوانی مواجه نکند. ))

تخصیص فضا بر مبنای مگابایت به پارتیشن ساخته شده

سپس در قسمت بعد فرمت File System  را بر روی NTFS تنظیم کنید. سپس با زدن بر روی گزینه Next  و پس از آن با کلیک بر روی گزینه finish پارتیشن شما ساخته و ایجاد می شود. پس از انجام مراحل گفته شده بر روی پارتیشن کلیک راست کنید و فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اتمام پارتیشن بندی دیسک اکستنرال

حال با انجام مراحل گفته شده پارتیشن شما ایجاد شد اگر می خواهید چند پارتیشن داشته باشید باید مراحل گفته شده را دوباره به همین روش تکرار کنید و فضای مورد نظر خود را مجددا تقسیم بندی کنید.

باید به این نکته نیز دقت کنید که پارتیشن بندی کردن هارد توسط Disk Management  ویندوز دارای معایبی نیز است از جمله این معایب می توان به فرمت کردن کامل هارد برای پارتیشن بندی مجدد هارد اشاره کرد. همچنین امکان استفاده از فایل سیستم FAT32 برای پارتیشن هایی با ظرفیت بیشتر از 32 گیگابایت همانند فلش 32 گیگ امکان پذیر نیست. در نتیجه حتما و حتما آن را بر روی (( NTFS )) قرار دهید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.