افزایش عمر مودم با ترفند های تجربی 🚀

27 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نکات افزایش عمر مودم ADSL و وای فای از فوبیست بلاگ

در خصوص راه های افزایش عمر مودم چه می دانید؟ با افزایش استفاده کاربران از اینترنت رفته رفته استفاده از مودم ها افزایش پیدا کرد. در وب سایت جانبی عمده فویست انواع مودم ها با توان و ظرفیت های متفاوتی عرضه می شود. قیمت مودم در مقایسه با سایر تجهیزات الکترونیکی مقرون به صرفه تر است؛

سوال اساسی اینجاست که با وجود قیمت مناسب چگونه می توان طول کارکرد این محصولات را بالا برد و سال های طولانی تری از کالا استفاده کرد. در وب سایت جانبی فوبیست بلاگ می تونید با راه های افزایش بازدهی روتر ها بیشتر آشنا بشید.

آیا امکان افزایش طول عمر مودم وجود دارد؟

همه ی ما می دانیم که اینترنت بخشی جدا نشدنی از زندگی افراد است و برای اتصال به اینترنت داشتن مودم یک ضرورت است؛ اما کاهش عمر دستگاه وای فای  هم یک بخش از دغدغه کاربران است. اینکه مودم ها چند سال عمر می کنند و چه پارامترهایی در افزایش عمر موثر است قطعا یک چالش بزرگ است.

به طور کلی عمر مودم بین 2 تا 5 سال متغیر است. پس در سال های اولیه خرید خیالتان از بابت خرابی مودم راحت باشد. البته برند و کیفیت مودم در افزایش یا کاهش این میزان تاثیر گذار است. زمانی که اتصال اینترنت شما ممکن نیست و یا در اتصال قطع شدن مداوم پیش می آید و یا مودم روشن نمی شود و یا اینکه سرعت وای فای به شدت کاهش پیدا کرده است، به معنی این است که عمر مفید دستگاه به پایان رسیده و لازمه که با نمونه های جدیدتر تعویض شود و یا ترفندهایی برای افزایش سرعت وای فای انجام شود.

مودم های جدید فروشگاه جانبی فوبیست بلاگ به لحاظ تکنولوژی هایی که ساخت آن ها استفاده شده ممکن است طول عمر بالایی داشته باشند.

دلایل کاهش طول عمر مودم ها

همانطور که می دانید طول عمر مودم دائمی نیست و هر وسیله الکترونیکی بعد از چند سال خراب می شود و باید تعویض شود؛ اما برای تمام وسایل یک عمر مفید حداقلی و حداکثری تعریف شده است. گاها مودم ها در معرض گرد و خاک آفتاب، رطوبت و … قرار میگیرند و پس از مدتی خراب می شوند و یا نوسانات برقی منطقه به قدری زیاد است که باعث خرابی و کاهش عمر مودم می شود.

در برخی موارد هم افراد توجهی به استفاده مداوم مودم ها نمی کنند و این کالا به صورت شبانه روزی کار می کند داغ شدن زیاد مودم در اثر روشن شدن مداوم مودم است و دلیلی برای پایان کار خود خواهد بود.

آیا استفاده نکردن از مودم تاثیری در طول عمر آن دارد؟

یکی از سوالات که ذهن عموم کاربران اینترنت را درگیر کرده است این است که آیا مودم همیشه باید روشن باشد؟ روشن ماندن طولانی در کاهش طول عمر مودم چه تاثیری دارد؟ اگر هیچ دستگاهی به مودم متصل نباشد باز هم تاثیری در عمر آن خواهد داشت؟

طراحی مودم ها به نحوی است که می توانند به صورت مداوم کار کنند؛ اما از آنجا که بیشتر کاربران به صورت 24 ساعته به اینترنت نیازی ندارند و از آن استفاده نمی کنند، پس بهترین کار این است که هر زمان به مودم احتیاجی نداشتید اون رو خاموش کنید تا این دستگاه کمی سرد شود و بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

یکی از نکته هایی که در طراحی مودم به آن توجه شده است این است که زمانی که کاربر برای مدت طولانی از این دستگاه الکترونیکی استفاده می کند دستگاه دچار ضعف عملکرد نمی شود و یا داغ شدن آن تاثیری روی عملکرد دستگاه و اتصالات ندارد؛ اما رعایت اصول مراقبتی می تواند ماندگاری دستگاه را افزایش دهد پس بهتر است خاموش کردن مودم فقط شب ها هنگام استراحت خودتان باشد تا هم امواج مودم سلامتی شما را به خطر نیندازد و هم در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.