راهنمای خرید هارد اکسترنال به همراه نکات مخفی

20 بهمن, 1400
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید هارد اکسترنال با بهترین نکات از وبسایت جانبی فو بیست

راهنمای خرید هارد اکسترنال با زیاد شدن محصولات رنگا رنگ توی بازار کالای دیجیتال دیگه یه نیاز اساسی شده. و نکته های زیادی قبل از تهیه این تجهیزات ذخیره سازی وجود داره که حتما و حتما باید ازشون اطلاع داشته باشید وگر نه در آینده هزینه های بیشتری روی دست شما میشنه ! توی این مقاله بی نظیر از وبسایت جانبی کامپیوتر فو بیست بهترین نکات خرید هارد درایو ها رو برای شما مو به مو در نظر گرفتیم که کمک دست شما در خرید هاتون باشه. خب بزنید بریم ببینیم چه خبره !!

نکات مهم پیش از تهیه داریو قابل حمل چیست ؟

مهم ترین وسیله برای ذخیره سازی اطلاعات ما ، درایو های سخت هستن که روی لپ تاپ و کامپیوتر ها به صورت کارخانه ای نصب شدن! اما سوال اینجاست که اگه ظرفیت درایو ما پر بشه ، داده های اضافی خودمون مثل : فیلم ، عکس و…. رو باید کجا نگهداری کنیم ؟

آها اینجاست که تهیه هارد خارجی یا همون اکسترنال به کمک ما میاد و به عنوان یه حافظه قابل حمل برای پشتیبان گیری و نگهداری از داده های ما تبدیل میشه ، مثل خرید فلش با ظرفیت بالا میمونه در اصل. خوشبختانه قیمت هارد اکسترنال هم با توجه به کارایی خوبی که داره مقرون به صرفه هست و آنچنان هزینه تندی نداره. در ادامه این مقاله فو بیست بلاگ بهترین برند های هارد دیسک ها رو برای شما معرفی میکنیم که هیچ ابهامی توی ذهنتون باقی نمونه. راستی میتونید مقاله ضروری ترین لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر FO20 رو هم برای آشنایی بیشتر با سایر تجهیزات دیجیتالی مطالعه کنید

البته فراموش نکنید که قیمت فلش مموری ها خیلی پایین تر از درایو های اکسترنال هست.

مهم ترین نکات خرید هارد قابل حمل از فو بیست بلاگ

مراقب هارد های ریفیر شده باشید !!!!

خب رسیدم به اصل ماجرای راهنمای خرید هارد اکسترنال ، اولین نکته اینه که اگه قصد تهیه درایو خارجی با ظرفیت هایی پایین تر از 1 ترابایت دارید (500 گیگ و این چیزا ) باید در جریان باشید که دیگه هیچ شرکتی ظرفیت کمتر از 1 ترا تولید نمیکنه و این محصولات موجود در بازار ایرانم به اصطلاح دیسک های ریفر هستن .

یعنی چی ؟ یعنی اینکه توسط شرکت سازنده باز تولید شدن و دوباره در بازار عرضه شدن که پیشنهاد نمیشه سراغ این نوع کالا ها برید، اونم به خاطر مشکلاتی سخت افزاری یا فرمت شدن همه اطلاعت که در آینده برای شما پیش میارن. پس یادتون نره به هیچ وجه گول تبلیغ های الکی فروشنده ها رو نخورید البته. راستی میتونید برای اطلاع از قیمت هارد اینترنال از وبسایت فو بیست کمک بگیرید. اگه درایوتون فرمت شده میتونید مقاله آموزش ریکاوری هارد اکسترنال استفاده کنید.

چند گیگابایت فضای ذخیره سازی کار ما رو راه میندازه ؟

مهم ترین سوال قبل از تهیه داریو اکسترنال اینه که ما به چه ظرفیتی نیاز داریم ؟ در اصل هارد چند گیگ تهیه کنیم که مناسب استفاده ما باشه و هزینه اضافی پرداخت نکنیم ؟ خب جواب این سوال رو خیلی راحت و آسون برای شما توضیج میدیم که کارتون به خوبی راه بیفته ، اما قبلش باید بگیم کلا هارد ها از 1 ترابایت تا 16 ترابایت تولید میشن و شما میتونید در فروشگاه های اینترنتی این کالا ها رو پیدا کنید.

مصارف خانگی

اگه برای استفاده های شخصی مثل نگهداری از عکس ها یا ویدیو های قدیمی خودتون به این محصول نیاز دارد نیازی نیست ظرفیت بیشتر از 1 ترا رو بخرید، چرا این فضا برای ذخیره کردن بیش از 15 هزار تصویر و کلیپ کفایت میکنه. خوشبختانه یکی از بهترین مدل ها برای مصارف عمومی و خانی هارد اکسترنال وریتی می باشد که قیمت مقرون به صرفه در کنار قابلیت های هماننده ضد ضربه و اّب بودن دارد.

مصارف اداری و تجاری

اما اگه از اون دسته افرادی هستید که برای محل کارتون ، مواردی مثل کلوپ های فروش فیلم ، خدمات کامپیوتری ها و سازمان ها … نیاز به ذخیره سازی اطلاعات دارید پیشنهاد ما در مقاله راهنمای خرید اکسترنال اینه که زیر 2 ترا اصلا نخرید چونکه خیلی زود پر و مشکل ساز می شود.

نکات درگاه مناسب در تهیه هارد اکسترنال

سرعت کپی کردن و نوشتن داده ها توی هارد های اکسترنال خیلی مهمه و اصلا نباید دسته کم بگیرید. الان شرکت ها سر این همین ویژگی کلی جنگ و جدال دارن که چطور سرعت درایو های خودشون رو از رقبا بهتر کنن. اما شما باید دنبال چطور ویژگی باشید ؟ اگه بخوایم خیلی ساده براتون توضیح بدیم باید دنبال هارد هایی باشید که از پورت USB 3.0 یا USB 3.1 استفاده میکنن که دیگه هیچ مشکلی برای سرعت جابجایی اطلاعاتتون ندارید.

نکته : به تازگی هم مدل هایی از دیسک ها اومده که از درگاه Type-C برای اتصال به تجهیزات کامپیوتری استفاده میکنن، که بیشتر برای افرادی مناسب هست که کیس یا لپ تاپ انها به درگاه تایپ سی مجهز شده. نکته جالب در مورد این فناری کوچک تر شدن پورت های برای طراحی های ظریف و زیبا هستش.

 

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.