دانگل وای فای چیست؟ با کاربرد های جذاب!

21 بهمن, 1400
4 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
دانگل وای فای چیست و چه استفاده ای دارد ؟ فو بیست بلاگ

شاید خیلی ها اسم دانگل رو شنیده باشند، اما اصلا نمیدونن چیه و چه کاربرد های شگفت انگیزی داره !! اینبار در وبسایت جانبی عمده فو بیست میخواهیم به بررسی سوال دانگل وای فای چیست بپردازیم و قیمت این گجت دیجیتال رو با قیمت مودم وای فای مقایسه کنیم پس با ما همراه باشید.

راستی میتونید مقاله راهنمای خرید مودم فو بیست بلاگ رو هم برای آشنایی بیشتر با تجهیزات شبکه مطالعه کنید.

منظور از دانگل در علم دیجیتال چیست ؟

ببینید به صورت خیلی ساده ، دانگل رو به قطعات الکترونیکی گفته میشه که از طریق درگاه های USB و سایر پورت ها مانند : میکرو یو اس بی و … به کامپیوتر یا وسایل دیجیتال ما متصل می شوند.

که هرکدوم از این Dongle ها برای کاربرد های خاصی ، مثل : اشتراک گذاری اینترنت وای فای و یا کمک به انتقال فایل ها از طریق بلوتوث بین سیستم های کامپیوتری و موبایل های هوشمند، در نظر و تولید شدند.

دانگل اینترنت چیست و انواع آن کدامند - وبسایت فروش عمده جانبی فو بیست

دانگل اینترنت و کاربرد های آن

با توجه به نکاتی که در پاراگراف قبل ذکر کردیم ، الان حتما متوجه شدید که دانگل وای فای چیست . اما الان میخوایم بهتر برای شما این مورد رو باز کنیم ! اگه بخواهید در کامپیوتر های قدیمی و حتی نیمه جدید ، به اینترنت جهانی دسترسی داشته باشید به Dongle wifi نیاز دارید. چرا ؟

به این دلیل که این کیس ها مثل لپ تاپ ها قابلیت دریافت امواج بیسیمی که از مودم وایرلس شما انشتار پیدا میکنه رو ندارند. در نتیجه شما باید با کمک این ابزار فیزیکی الکترونیکی ، این قابلیت رو به کیس یا سایر تجهیزات مورد نظرتون اضافه کنید.

کاربرد های مودم دانگل چیست

پس به خوبی متوجه دانگل وای فای چیست شده اید. اما باید این نکته رو بدونید که این ابزار فقط برای دریافت و ارسال اینترنت های بیسیم است نه چیز دیگیری. هرچند قابلیت های جذاب دیگه ای هم دارد که همه رو برای شما لیست کرده ایم.

تعریف قابلیت های مودم دانگل - فو بیست بلاگ

1-      اتصال به مودم های بیسیم

بله ، همانطور که ذکر کردیم اگر شما از مودم روتر هایی که دارای آنتن هستند استفاده میکنید ، حالا هر برند باشه فرقی نداره ، میتونید به راحتی کیس یا تلوزیون خودتون رو فقط با کمک درگاه یو اس بی به اینترنت وصل کنید. راستی اگه مودم رو نداشته باشید امکان اتصال به اینترنت امکان پذیر نیست پس بهتره مقاله آموزشی پیدا کردن رمز وای فای رو به خوبی مطالعه کنید.

2-      اشتراک گذاری فایل ها

یکی از جالب ترین ویژگی های مودم دانگل ، امکان ایجاد ارتباط مستقیم به تلفن های هوشمند اندروید و آیفنی با کمک نرم افزار هایی مانند Shareit و Zapya هست. در نتیجه میتونید فیلم و عکس های درون ویندوز خودتون رو به سادگی آب خوردن و با سرعت خیلی بالا به تلفنتون انتقال بدید.

3-      دانگل وای فای برای هات اسپات

در آخر قابلیت جذاب که در مقاله دانگل وای فای چیست ، باید بگوییم که اگر میخواهید اینترنت مودم کابلی ADSL خود را به صورت بیسم برای موبایل ها به اشتراک بزارید میتونید از این قطعه استفاده کنید.

نحوه اتصال و نصب دانگل اینترنت

سوال بعدی که قطعا ذهن شما رو درگیر میکنه اینه که راه نصب دانگل وای فای چیست ؟ و چطور باید سیستم رو تجهیز کنیم ؟ خب ، اینکار خیلی ساده هست و اصلا نیاز به دانش خاصی نداره . کافیه گجت رو از طریق پورت USB به سیستم متصل کنید و سی دی همراه ابزار رو اجرا و نرم افزار درون دیسک رو با نکست زدن نصب کنید. به همین سادگی .

البته خبر خوب اینجاست که جدیدا ، شرکت ها دیگه CD نرم افزار قرار نمیدن و با وصل شدن به کامپیوتر شما با کمک پورت یو اس بی همه چیز خودکار انجام میشه.

دانگل وای فای چیست و چگونه به دوربین مداربسته وصل میشود- فو بیست

اشتراک ویدیو دوربین مداربسته

شما میتونید با تهیه یه دانگل بیسیم اینترنت برای دستگاه DVR دوربین های مداربسته ، ویدیو های درحال ضبط و لایو رو به سایر نمایشگر ها انتقال بدید. آها با کمک این وسیله در بعضی از دستگاه های دی وی آر ممکنه بتونید به اطلاعات درون هارد دیسک های اینترنال دسترسی از طریق لپ تاپ و گوشیتون دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از قیمت هارد اینترال هم میتونید به صفحه فروشگاه فو بیست سر بزنید.

قیمت دانگل وای فای چه رنجی می باشد ؟

یکی از پر تکرار ترین سوال ها اینه که قیمت دانگل های اینترنت به چه صورتی هست آیا با قیمت مودم ADSL چه تفاوتی داره ؟ باید این خبر خوب رو بهتون بدیم که هزینه خرید یه دانگل نهایتا از برند های معروف 200 هزار تومان هست ، ولی خرید یه مودم بیسیم کم کم بالای 400 هزار تومان برای شما هزینه میبره. البته باید در نظر داشته باشید که عمر دانگل های معمولی بسیار پایین بوده و دائما باعث اختلال در اینترنت شما میشوند ، اما این صورتی هست که مودم وای فای شما کاملا سالم باشد . ضمنن بهتر است مقاله عمر مودم را جهت آشنایی بیشتر با ترفند های افزایش بازدهمی مودم ها مطالعه کنید.

برند های برتر دانگل

به خوبی متوجه شدیم که دانگل وای فای چیست ، اما حالا از چه برند هایی این محصول رو تهیه کنیم که کیفیت مطلوبی برای ما داشته باشه ؟ در ادامه بهترین مارک ها رو برای شما لیست کردهع ایم.

  • تی پی لینک ، یکی از پرفروش ترین و معتبر ترین برند ها هست
  • دی لینک ، هم در درجه دوم میتونه برای شما مناسب باشه
  • تندا ، هم برای کاربرد های عادی قابل قبول هست
  • و در آخر ایکس پی پروداکت ، که فقط برای کار های سطح پایین باید در نظر داشته باشید.

جمع بندی دانگل کامپیوتری اینترنت

در این مقاله کوتاه و البته کاربردی از فو بیست بلاگ سعی کردیم بهترین نکات و جواب سوال دانگل وای فای چیست رو به صورت خیلی حرفه ای و با زبان ساده در اختیار شما بزاریم. در صورتی که هرگونه سوالی داشتید میتونید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول دانگل ها

در این بخش پر تکرار ترین سوالاتی که برای کاربران استفاده کننده از دانگل های اینترنت پیش آمده است را لیست کرده ایم.

معنی دانگل وای فای چیست ؟

به صورت خلاصه ، دانگل به گجت هایی گفته می شود که به دستگاه های دیجیتال متصل میشوند و دانگل وای فای وظیفه اتصال اینترنت را عهده دارد.

چند مودم دانگل اینترنت وجود دارد ؟

به طور کلی سه مدل دانگل شبکه وجود دارد ؛ 1- دانگل های خارجی یا اکسترنال دارای آنتن ، 2 – دانگل های اکسترنال بدون آنتن ، 3- کارت های شبکه داخلی.

نحوه کارکرد دانگل چگونه است ؟

این گجت ها با اتصال از طریق پورت های یو اس بی داده های شبکه جهانی را در سیستم شما بارگزاری می کنند.

4 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.