هارد اکسترنال چیست ؟ سیر تا پیاز داریو ها

21 بهمن, 1400
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
هارد اکسترنال چیست ؟ و چه کاربردی دارد - وبسایت فروشگاه کالای دیجیتال فو بیست

هارد اکسترنال چیست ؟ اگه بخوام خیلی ساده براتون بگم !! یک قطعه جانبی از تجهیزات ذخیره سازی کامپیوتری هست که میتونیم با استفاده ازش اطلاعات خودمون رو ذخیره و هر جایی که خواستم خیلی راحت با خودمون جا به جا کنیم که قیمت هارد اکسترنال هم واقعا ارزونه. اما این تموم ماجرا نیست ! سوالی که خیلی ذهن مصرف کنندگان رو درگیر خودش کرده نکات تهیه هست که در مقاله ی جامع راهنمای خرید هارد اکسترنال فو بیست به طور کامل برای شما توضیح داده ایم .

که قراره توی این مقاله بی نظیر از وبسایت فو بیست ، مو به مو واستون توضیح بدیم که اصلا کاربرد هارد اکسترنال چیه ؟ هزینش با قیمت هارد اینترنال تفاوت داره ؟ و جواب خیلی از سوالات دیگه ی ، شما عزیزان رو به صورت کاملا ساده و جامع در اختیارتون قرار بدیم. البته !!! نکات مهمی هست که کسی بهشون اشاره ای نکرده و ما برای شما به صورت رایگان توضیح داده ایم. پس با فو بیست بلاگ همراه باشید تا خیلی سریع سراغ اصل مطلب بریم.

هارد اکسترنال چطور کار میکنه ؟

هارد یه قطعه الکترومکانیکی هست که با اتصال به سیستم کامپیوتری یا حتی لب تاب شما ، اطلاعات شخصی یا اداریتون مثل : فیلم ، موزیک ، عکس ، بازی کامپیوتری ، و هر چیز کامپیوتری که فکرش رو بکنید درونش ذخیره میشه و شما خیلی راحت با چند کلیک ساده میتونید به اون اطلاعات دسترسی داشته باشید.

و بسته به ظرفیت هاردتون اطلاعات رو اضافه یا حذف کنید که خیلی نسبت به روش های قدمی مثل سی دی یا دی وی دی ها بهتره و سرعت بالایی هم داره! اما خود هارد به دو دسته تقسیم ، و وزن و ابعاد متفاوتی داره.

تا اینجا فهمیدم که هارد چیه ؟ اما سوال اصلی اینه که هارد اکسترنال چیست ؟

ببینید خیلی سادست ، همون هارده که توضیح دادم براتون ، ولی آوردن وزن و ابعادش رو یکم کوچیک تر کردن و توی یه قالب محافظ دار،  قرار دادن که شما راحت بتونید، درایو اکسترنال خودتون رو درون کیف یا حتی جیبوتون قرار بدید و هر جایی که عشقتون کشید ببریتش البته به اسم درایو اکسترنال هم میشناسن بعضی ها. جالبه نه ! حالا شما می دونید بهترین برند های هارد اکسترنال چیا هستن ؟ بریم با هم بررسی کنیم…

چگونه داریو های قابل حمل را تشخیص دهیم - فو بیست

 

دو مورد از برند های معروف هارد اکسترنال

شرکت های زیادی در تولید تجهیزات ذخیره سازی فعالیت میکنن ولی فقط چند مورد از اونها خودشون رو توی این راه برای مصرف کنندگان ثابت کردن و تونستن نامی خوش توی عرصه کالای های دیجیتال بجا بزارن که اکثر افراد اسم این دو برند معروف رو شنیدن. البته نکته جالب اینه که فروشگاه کالای دیجیتال فو بیست هم نماینده فروش محصولات این دو برند معتبر در ایرانه و تضمین اصالت محصولات این دو شرکت رو برای خریدارن گرامی انجام میده.

بهترین برند های هارد اکسترنال وسترن دجیتال از فو بیست

وسترن دیجیتال

در جواب سوال برند معروف هارد اکسترنال چیست ؟ باید بگوییم ، یکی از برند های معتبری که به تولید هارد دیسک های اینترنال و اکسترنال می پردازه شرکه وسترن هست . خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی هست که استفاده های طولانی مدت دارن چونکه طول عمر هارد دیسک های وسترن به طرز خیلی عجیبی بالا هست و البته کارایی فوق العاده ای هم دارن که باعث شده جز پر فروش ترین برند های جهان شناخته شه. که میتونید از فروشگاه فو بیست با خیال راحت به خرید هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با گارانتی معتبر بپردازید.

البته وسترن درایو های اینترنال با کیفیتی همچون هارد دیسک های پرپل تولید کرده که بهترین گزینه برای مصارفی همچون کامپیوتر های خانگی و گیمینگ و همچنین برای دوربین های مداربسته مناسب می باشد که برای خرید هارد بنفش میتوانید به فروشگاه فو بیست مراجعه کنید.

نقید و بررسی برند وریتی از فو بیست

برند وریتی

وریتی هم یکی از برند های کار درست توی تولید تجهیزات ذخیره سازی و البته لوازم جانبی موبایل هست که در مدت خیلی کوتاهی در ایران فراگیر شده و شرکت های معتبر گارانتی دهنده هم از محصولات این بند پشتیبانی میکنن که میتونید برای خرید هارد اکسترنال وریتی به فو بیست مراجعه کنید.

هارد اکسترنال چیست ؟ انواع کاربرد هارد داریو ها - فو بیست بلاگ

بهترین کاربرد های هارد اکسترنال چیه ؟ چرا باید بخریم ؟

خب حالا که آشنایی خوبی با این گجت بی نظیر پیدا کردیم ، بهتره با کاربرد هارد اکسترنال آشنا بشید. البته باید دلایل خرید هارد و اکسترنال هم واستون خیلی راحت توضیح میدیم.

بیشتر بخوانید : علت خرابی هارد چیست ؟

اولین کاربرد : بی دغدغه اطلاعات نگهداری کنید

بعد از توضیح هارد اکسترنال چیست، باید بریم سراغ کاربرد هارد اکسترنال ، بهترین کاربرد اینه که شما می تونید خیلی راحت بدون هیچ در دسر تعویض سیستم یا هارد کامپیوتر خودتون ، بی نهایت اطلاعات رو اضافه و آرشیو کنید !

چطور؟ اینجور که درایو اکسترنال نیازی به نصب روی کامپیوتر یا لب تاب شما نداره و فقط با یه کابل USB به کامپیوتر ، لب تاب ، تلوزیون ، دیجیتال ، و…. به راحتی وصل میشه و شما میتونید اطلاعات اضافی خودتون رو روش کپی کنید یا حتی از روش ور دارید. و محدودیتی هم برای پاک کردن یا نوشتن اطلاعات مثل CD های قدیمی نداره.

سوال اینجاست که چرا ما به سراغ  اطلاع ، خرید و قیمت فلش مموری نرویم ! و هارد اکسترنال رو تهیه کنم ؟ اتفاقا جواب این سوال هم ساده هست ، چوکنه با خرید مموری کارت یا فلش مموری شما برای ذخیره اطلاعاتتون محدودیت های حجمی دارید چرا که فلش مموری ها نهایتا تا ظرفیت 512 گیگابایت توی بازار موجود هستن و قیمت بالایی هم دارن و البته سرعت پایینی هم نسبت به درایو اکسترنال دارن. برای همین مورده هست که برای ذخیره اطلاعات بالای مثلا 200 گیگابایت پیشنهاد میشه خرید هارد رو انجام بدید. خب در ادامه بریم ظرفیت های هارد درایو ها رو بررسی کنیم ، با ما همراه باشید.

آرشیو اطلاعات حجیم با کمک داریو اکسترنال - فو بیست بلاگ

دومین کاربرد: ظرفیت ذخیره سازی تا هزاران گیگابایت

عجیب نه ؟ فکر روش میکردی یه روزی با استفاده از یه گجت به اسم هارد اکسترنال بتونی چند هزار گیگابایت اطلاعات توی جیب خودت اینور اون ور ببری !!!!  فک نکنم! بله همانطور که در بخش هارد اکسترنال چیست ؟  ذکر کردیم ، هارد های قابل حمل یا همون اکسترنال در ظرفیت های مختلفی توسط شرکت های تخصصی تجهیزات ذخیره سازی و کامپیوتری تولید و در بازار توزیع شدن.

ظرفیت هارد دیسک ها

منظور ظرفیت همون گیگابایت که در هارد دیسک ها هر 1024 گیگابایت 1 ترابایت حساب میشه و اینجوره که به هارد 1 ترا و 2 ترا و… اسم گزاری شدن ، پس نحوه محاسبه هارد درایو هم متوجه شدیم . حالا هارد دیسک های نهایتا تا چند ترابایت وارد بازار شدن ؟ تا کنون تا 12 ترابایت یا تقریبا 12 هزار گیگابایت در بازار موجوده و شما می تونید بر حسب نیازتون از 1 ترا تا 12 ترا رو خریداری کنید.

اما قبل از هر چیزی نیاز خودتون رو برای ظرفیت مورد نظر بسنجید.  چرا که شاید شما مثلا به 800 گیگابایت نیاز داشته باشید پس بهترین انتخاب برای فضای مورد نیاز ذخیره سازی اطلاعات شما هارد یک ترابایت هست، نه بیشتر چونکه اگر اضافی خریداری کنید قطعا باید هزینه بیشتر هم بپردازید.

(( البته کار عاقلانه اینه که فکر آینده رو هم بکنید و در توان مالیتون بود حتما بیشتر از حجم مورد نیاز برای ذخیره سازی داده ها بعدی خریداری کنید. ))

تفاوت هارد اکسترنال با هارد اینترنال چیست ؟ فو بیست

آخرین کاربرد : راحت شدن از دست هارد های اینترنال

در اول مطلب هارد اکسترنال چیست ، براتون توضیح دادیم که با اومدن درایو های قابل حمل خیلی از مشکلات اضافه کردن و ارتقا ظرفیت درایو های کامپیوتر و لب حل شدهف اما واقعا بهترین کمکی که هارد درایو های قابل حمل به ما کردن خلاص شدن از دست نصب های سخت هارد اینترنال اونم با کابل های SATA و اتصال به پاور جداگانه بود. الان دیگه لازم نیس شما برید برق رو از آداپتور تهیه کنید و بزنید به درایو اکسترنالتون تا کار کنه فقط کافیه یه کابل دو سر یو اس بی وصل کنیدو تمام شدو رفت چیز دیگه ای نمیخواد.. چی از این بهتر !!

جمع و جور هم شده برای شما این درایو بی نظر ، هارد های اینترنال 3.5 اینچ و با وزن زیاد بودن اما هارد اکسترنال به دو صورت 2.5 اینچی و 3.5 اینچی وارد بازار شده که در ادامه به هارد اکسترنال 3.5 اینچی آداپتور دارم می پردازیم اما این مدل بیشتر به درد آرشیو تخصصی میخوره نه کار های روز مره …

قابلیت های بی نظیر هارد اکسترنال

نوبتی هم باشه نوبت قابلیت های این محصول دیجیتال هست که با بر طرف کردن نیاز نگهداری و آرشیو اطلاعات خیلی از ما ها چشم همه رو به خودش خیره کرده.

حالا که خیلی خوب متوجه شدیم هارد اکسترنال چیست ، در ادامه مقاله وبسایت فروشگاهی فو بیست بهترین قابلیت های هارد دیسک های اکسترنال رو به صورت خلاصه و ساده برای شما گلچین کردیم که قراره بریم سیر تا پیازش رو دربیارم . پس با ما همراه باشید.

سرعت بالای انتقال اطلاعات در هارد اکسترنال

سرعت فوق العاده انتقال داده ها

سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات هارد های اکسترنال به قدری زیاده که شاید در اولین بار فکر کنید حتما یه مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری برای کامپوتر یا لپ تاپتون پیش اومده که مثلا چندین فیلم خیلی حجیم رو در عرض چند دقیقه درون درایو قابل حملتون کپی کردید. پس اگه شوکه شدید اصلا نگران نباشید خیلی هم عادیه !!!

حالا سوال اینجاس که چطور سرعتی 10 برابر فلش مموری های پر سرعت هم ارئه میده ؟؟؟ به خاطر اینکه Hard External به دلیل داشتن صفحات مغناطیسی و قطعه ای به نام هد ، میتونه تقریبا 5400 دور در دقیقه هد رو به گردش در بیاره که اطلاعات رو از روی صفحات برای شما با سرعت بی نظیر بخونه یا حتی بنویسه. البته چند مورد دیگه هم روی سرعت هارد دیسک های تاثیر دارن هااا مثل پورت ،کابل و اینجور چیزا که توی سطر بعدی کامل توضیح دادیم.

البته پیشنهاد تیم ما این است که برای بهبود سرعت درایو های اکسترنال حتما و حتما به صورت هفتگی یا ماهانه عملیات دیفرگ هارد را به درستی انجام دهید.

پورتی با سرعت نور

یه قابلیت عالی از هارد دیسک های اکسترنال استفاده از درگاه USB هستش که به شما اجازه میده هاردتون رو به تلوزیون های هوشمند، کامپیوتر های خانگی ، لپ تاپ ها و سایر تجهیزات دیجتال دیگه که قابلیت استفاده از گاه یو اس بی رو دارن اتصال بدید. و این نقطه قوت درایو های قابل حمله اما این تمام ماجرا نیست !!!

برتری هارد دیسک های قابل حمل از جایی مشخص میشه که بجای استفاده از درگاه نسل های قدمی مانند ساتا ، از یو اس بی و البته نسخه USB 3.0 استفاده می کنن، که سرعتی فوق العاده بالا در اختیار شما قرار میده، که میتونید با استفاده از پورت USB 3 اطلاعات خودتون رو با سرعت بالای 4Gb/s یعنی چهارگیگابایت بر ثانیه انتقال بدید که در نوع خودش بی نظیر ترین و پر سرعت ترین درگاهی هست که تا به حال بر روی درایو ها تجهیز شده.

اما خبر خوش اینه که نسل USB 3.1 از راه رسیده و بسیاری هارد دیسک های وسترن دیجیتال و وریتی به این درگاه فوق سرعت مجهز شدن که بهترین کارکرد رو برای شما انجام میدن.

نحوه استفاده از هارد اکسترنال - فو بیست بلاگ

نحوه استفاده از هارد اکسترنال برای اولین بار

اگه تازه هارد اکسترنال خریداری کردید ، این چند نکته رو حتما رعایت کنید که بتونید بیشترین استفاده رو از هاردتون ببرید و البته با طول عمر بالاتری هم براتون کار کنه. و از خطراتی مثل بدسکتور هارد در امان باشید، اگه نمیدونید بدسکتور چیه میتونید به مقاله رفع بدسکتور هارد سر بزنید.

اما توجه داشته باشید ، محصولی که خریداری کردید حتما دارای گارانتی های معتبر باشه.

 

مراقب ضربه و لرزش باشید:

هارد دیسک های معمولی که ضد ضربه نیستن، روی ضربه های حتی آروم هم حساس هستند و در بعضی از مواقع لرزش حین کارکرد دستگاه باعث میشه که مثلا اطلاعاتتون از بین بره یا فرمت بشه که اگر اطلاعاتتون فرمت شد میتونید از مقاله ریکاوری هارد اکسترنال فوبیست استفاده کنید که تموم داده های حذف شده رو برگردونید.

اتصال هارد اکسترنال به تلوزیون

برای اتصال هارد اکسترنال به تلوزیون حتما و حتما خود سرانه عمل نکنید چون در بعضی از مواقع تلوزیون نمی تونه هارد رو به خوبی شناسایی کنه و میزنه فرمت میکنه تمام اطلاعات رو. پیشنهاد میکنم مقاله اتصال هارد اکسترنال به تلوزیون رو حتما و حتما بخونید.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت فروشگاهی فو بیست به سوالاتی همچون هارد اکسترنال چیست ؟ پرداختیم و به صورت کامل بهترین نکان و قابلیت های هارد دیسک های اکسترنال رو برای شما تویضح دادیم. خوشبختانه فو بیست نمایند رسمی توزیع محصولات دیجیتال و لوازم جانبی موبایل هست که میتونید با مراجعه به بخش فروشگاه از بهترین محصولات ما دیدن کنید البته ار هم سوال خاصی در مورد خرید محصولات داشتید میتونید با شماره های پشتیبانی فروشگاه تماس حاصل کنید که کارشناسان بخش فروش بهترین مشاوره را به شما بدهند. با تشکر

اگر سوال خاصی درمورد هارد اکسترنال دشاتید در کامنت های بپرسید حتما جواب را خواهیم داد.

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.