بهترین مارک های پاوربانک در سال 2022

10 اردیبهشت, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین مارک پاوربانک در ایران چیست ؟ فوبیست

امروزه با توجه به پیشرفته شدن گوشی‌های دیجیتال و گسترده شدن سرویس های اینترنتی استفاده از گوشی همراه در طول روز بسیار زیاد است و همین عامل باعث زودتر خالی شدن باتری تلفن همراه می شود. بنابراین داشتن یک پاوربانک امری ضروری و لازم است. امروزه پاوربانک های متنوعی با برندهای متفاوتی وجود دارد. احتمالا قبل از خرید پاوربانک شما با سوالاتی مانند چه پاوربانکی بخریم؟ یا بهترین برند شارژر همراه کدام است و … مواجه می‌شوید. در این مقاله به طور کامل پاسخ به سوالات فوق را به شما می دهیم. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه جانبی موبایل فوبیست برندها و مدل های مختلف پاوربانک را مشاهده کنید و از قیمت پاوربانک اطلاع پیدا کنید.

پاوربانک چیست؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم امروزه انسان ها اکثر کارهای خود را توسط تلفن همراه، تب لت و یا لپ تاپ انجام می دهند از خریدهای اینترنتی گرفته تا فعالیت در شبکه های اجتماعی قدرتمند مانند اینستاگرام، تلگرام و… حتی امروزه کلاس های آموزشی، گوش دادن به موسیقی، گرفتن سلفی و عکس، بازی های آنلاین و آفلاین همه و همه توسط موبایل های هوشمند انجام می شود و این ها خود عاملی بر سریع خالی شدن شارژ گوشی تلفن می شود. اینجاست که وسیله ای بنام پاوربانک به کمک شما می آید.

پاوربانک یا شارژر همراه یک شارژر الکتریکی قابل حمل است و از آن برای شارژکردن انواع وسایل الکتریکی مثل گوشی همراه، تب لت، لپ تاپ و … استفاده می شود. پاوربانک ها دارای انواع مختلفی با ظرفیتی متفاوت و برندهای مختلف هستند. که بسته به برند و ظرفیت آن قیمت متفاوتی دارند.

انواع پاوربانک

  1. پاوربانک موبایل و تب لت: این پاوربانک ها به شکلی تهیه شده اند که برای جریان و ولتاژ مناسب با گوشی هوشمند طراحی شده اند
  2. پاوربانک خورشیدی: این پاوربانک ها از طریق نور خورشید شارژ می شوند و مناسب افرادی هستند که دائما در حال سفر هستند و به برق شهری دسترسی ندارند.
  3. پاوربانک مناسب لپ تاپ: این پاور بانک نیز طوری طراحی شده است که متناسب با باتری لپ تاپ جریان و ولتاژ را تنظیم می کند.

پاوربانک ها دارای ظرفیت هایی مثل 2000 و 5000 و … هستند که متناسب با ظرفیت دستگاه خود باید آن را تهیه کنید. اگر قصد خرید پاوربانک را برای گوشی هوشمند خود و یا لپ تاپ دارید مطالعه مقاله راهنمای خرید پاوربانک در این زمینه به شما بسیار کمک می کند.

اجزای تشکیل دهنده پاوربانک

پاوربانک از یک باتری داخلی تشکیل شده است و از یک مینی سوکت usb تشکیل شده است تا انرژی الکتریکی خود را از طریق این سوکت یو اس بی در باتری ذخیره کند و از طریق یک کابل به برق متصل می شود. درواقع مهم ترین بخش پاوربانک باتری داخلی آن است که باید از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار باشد. معمولاباتری پاوربانک های برندهای برتر مثل شیائومی، ال جی و سامسونگ از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

عمر مفید یک پاوربانک خوب چقدر است؟

متاسفانه تکنولوژی هنوز آنقدرها در این زمینه پیشرفت نکرد است که یک پاور بانک از طول عمر همیشگی برخوردار باشد. معمولا پاوربانک ها دارای طول عمر مشخصی هستند و با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهند. اما اگر در نگهداری از پاوربانک ها نهایت دقت را داشته باشید می توانید در مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید. در حالت کلی یک پاور بانک اصل در صورت مراقبت و نحوه استفاده درست از آن، قابلیت این را دارد که حدود 10 تا 20 هزار بار شارژ و دشارژ شود.

برای دانستن اصل یا فیک بودن پاوربانک به شما توصیه می شود مقاله تشخیص پاوربانک اصلی را مطالعه کنید.

نحوه صحیح و درست استفاده از پاوربانک به این شکل است که هر چند هفته یکبار از آن استفاده کنید و اجازه دهید تا باتری آن به طور کامل خالی شود و سپس آن را به شارژ بزنید. با این روش به سلول های باتری آن صدمه ای وارد نمی شود و طول عمر باتری افزایش می یابد.

یکی دیگر از مواردی که در نگهداری پاوربانک باید به آن دقت کنید این است که پاوربانک را نباید در معرض درجه حرارت بالا مانند نورخورشید قرار دهید چرا که این گرما باعث آسیب دیدن باتری و قطعات درونی پاوربانک می شود و طول عمر پاوربانک را کاهش می‌دهد.

همچنین بعضی از پاوربانک ها این قابلیت را دارند که که همزمان که دستگاه مورد نظر مانند تلفن همراه را شارژ می کنند می توانید خود پاوربانک را نیز همزمان شارژ کنید که کار اصلا کار درستی نیست و طول عمر پاوربانک را کم می کند.

ویژگی های یک پاوربانک اصل و خوب چیست؟

  1. یک پاوربانک اصل و خوب باید این قابلیت را داشته باشد که شارژ موجود در باتری خود را بین سه الی شش ماه در خود ذخیره کند.
  2. یک پاور بانک خوب دارای برند معروف و قیمت مناسب است تقریبا پاوربانک های ارزان قیمت از باتری های ضعیف ساخته شده اند و کیفیت خوبی ندارند بنابراین باید بدانیدکه هیچ گرانی بی حکمت نیست و تنها با کمی هزینه بیشتر می توانید یک پاوربانک سالم و مناسب داشته باشید.
  3. وزن و سایز پاور بانک نیز موضوع مهمی است که باید به آن دقت کنید افرادی که بیشتر زمان خود را در خارج از منزل هستند و همچنین وسیله نقلیه ندارند یا می خواهند بارشان سبک باشد بهتر است از پاوربانک هایی با وزن کم و سبک استفاده کنند.
  4. ظرفیت پاوربانک از مهم ترین عوامل و ویژگی های یک پاور بانک خوب است. به این معنا که پاوربانک تا خالی شدن شارژ خود تا چند دفعه امکان سارژ کردن تلفن همراه یا دستگاه هوشمند شما را دارد.
  5. داشتن چراغ ال ای دی در بدنه ی پاوربانک یا شارژر همراه وضعیت شارژ باتری پاوربانک را نشان می دهد و شما از طریق این چراغ ال ای دی از میزان شارژ پاوربانک خود با خبر می شوید.
  6. همچنین داشتن فناوری فست شارژ یا همان شارژ سریع یکی از ویژگی های مثبت و مناسب برای یک پاور بانک خوب است که البته داشتن این فناوری بر میزان هزینه پاوربانک تاثیر می گذارد.

بهترین مارک پاور بانک کدام است؟

بهترین پاور بانک بازار کدام است این سوالی است که بسیاری از کسانی که قصد خرید پاوربانک یا همان شارژر همراه را دارند از خود می‌پرسند؟ درپاسخ به این سوال باید به این نکته دقت کنید که امروزه در بازار انواع و اقسام مدل ها و مارک ها و برند های متفاوتی از پاوربانک وجود دارد و همین عامل باعث سردرگمی خریدار می شود که چگونه پاوربانکی را خریداری کند. در این بخش از مقاله قصد داریم بهترین مارک پاوربانک های موجود در بازار را به شما معرفی کمیم و ویژگی های آن ها را با هم بررسی کنیم.

پاوربانک شیائومی Redmi PB200LZM ظرفیت 20000 میلی آمپر

پاوربانک شیائومی Redmi PB200LZMمربوط به برند شیائومی است. این محصول دارای دو پورت خروجی USB است. این پاوربانک از سیستم فست شارژ استفاده می کند. پاوربانک شیائومی 20000 ظرفیت برای شارژ کامل چهار گوشی Mix 9 را دارد و با اکثر گوشی ها از جمله iphone xs و اکثر دستگاه های دیجیتال سازگاری دارد. این پاوربانک دارای تراشه با کیفیت بسیار بالا برای افزایش حفاظت و ایمنی در برابر دما و گرمای بیش از اندازه، شارژ بیش از حد، حفاظت از اتصال کوتاه، حفاظت از شارژ معکوس است.

از دیگر ویژگی‌های این پاوربانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دارای وزن بیش از 400 گرم
  2. دارای ظرفیت بیش از 15 میلی آمپر
  3. دارای دو پورت خروجی USB-A که توان هر کدام 18 وات است.
  4. دارای دو پورت ورودی که یکی از آن ها USB-C و دیگری از نوع میکرو یو اس بی (Micro USB) است.
  5. دارای قابلیت فست شارژ بودن پاوربانک
  6. دارای قابلیت شارژ کردن سریع تر موبایل
  7. دارای چراغ ال ای دی (LED)
  8. مقاوم و ایمن در برابر ضربه
  9. دارای مدیریت هوشمند شارژ

این پاوربانک جزو بهترین پاوربانک شیائومی است. شیائومی جزء برترین برندها در تولید انواع پاوربانک است.

شارژر همراه وریتی مدل V-PP135-30PD ظرفیت 30000 میلی آمپر

پاوربانک وریتی مدل V-PP135-30PD مربوط به کمپانی وریتی است. این پاوربانک دارای ظرفیت 30000 میلی آمپر است و همچنین فست شارژ است. این پاوربانک امکان شارژ همزمان دو دستگاه را دارد و همچنین قابلیت مدیریت هوشمند شارژ را دارد به این معنا که در هنگام شارژ همزمان دستگاه و پاوربانک، الویت شارژ با دستگاه است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه این است که دارای 2 درگاه USB است. برای بررسی سایر ویژگی‌های این مدل پاوربانک به موارد زیر توجه کنید:

1.     دارای قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه

2.     دارای نمایشگر یا چراغ ال ای دی (LED)

3.     پشتیبانی از انواع تلفن همراه و تب لت

4.     نوع باتری این پاوربانک  لیتیوم پلیمر است

5.     دارای تکنولوژی Quick Charge 3.0

6.     دارای وزن 600 گرم

شارژر همراه باسئوس مدل PPDML-K01 ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت

پاوربانک باسئوس مدل PPDML-K01تولید شده توسط شرکت باسئوس است و دارای ظرفیت 30000 میلی آمپر است. این پاوربانک دارای دو درگاه یا پورت خروجی است که دو تا از این پورت ها مربوط به یو اس بی است و پورت دیگر آن یک پورت تایپ سی Type-C است که هم به عنوان ورودی و هم خروجی استفاده می شود.

از ویژگی های بسیار مثبت این پاوربانک می توان به داشتن یک چیپست هوشمند اشاره کرد که قادر است از باتری گوشی شما در برابر نوسانات و اتصالات کوتاه محافظت کند.این پاوربانک این کار را به این شکل انجام می دهد که شدت جریان خروجی از پاوربانک را با شدت جریان ورودی گوشی هوشمند شما هماهنگ می کند تا هیچ گونه آسیب و یا صدمه ای  به باتری گوشی شما وارد نشود.

یکی دیگر از قابلیت های پاوربانک   PPDML-K01این است که از تکنولوژی NTC بهره می برد. درواقع این تکنولوژی دارای سنسورهای مختلفی است که قابلیت سنجش دما و حرارت دستگاه را دارد و سپس با بررسی دما و حرارت دستگاه میزان شارژ دهی را کنترل کند.

از دیگر ویژگی‌های این پاوربانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دارای سه درگاه خروجی
  2. دارای فناوری فست شارژ یا شارژ سریع
  3. سازگار با موبایل و تب لت
  4. نوع باتری این پاوربانک لیتیوم پلیمر است
  5. دارای نشانگر ال ای دی
  6. دارای وزن بیش از 400 گرم
  7. نوع درگاه ورودی: میکرو یو اس بی و تایپ سی

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.