راهنمای خرید مودم با 5 نکته طلایی که نیازتون میشه

22 آذر, 1400
4 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید مودم وای فای و خانگی از وبسایت فوبیست fo20

راهنمای خرید مودم وای فای و ساده بخاطر همه گیری ویروس کرونا خیلی به کمک کاربر ها میاد، چراکه ممکنه مصرف کننده اصلا اطلاعی نداشته باشه که مناسب ترین قیمت مودم برای استفاده خانگی یا اداری چقدره ؟؟ یا شایدم این سوال توی ذهنش باشه که چه برندی بگیرم که کیفیت ساخت بهتری داشته باشه ؟ برای همینه که میخوایم توی این مقاله هیجان انگیز و البته کاربردی از وبسایت فو بیست FO20 ، شگرد ها و نکته های مخفی خرید دستگاه ADSL رو براتون خیلی واضح و ساده توضیح بدیم که بهترین انتخاب رو داشته باشید. بزنید بریم شروع کنیم…

مودم چیست ؟

به زبان خیلی ساده modem یه وسیله از تجیهزات شبکه هست که با استفاده از خطوط تلفن شهری و یا با کمک فیبر نوری برای ما دسترسی به اینترنت جهانی یا ملی رو فراهم میکنه. حالا نکته مهم اینجاست ،مودم ها در دو نوع wifi و ADSL درون بازار پیدا میشن که در که نوع وای فای، شما می تونید بدون وصل کردن هیچ سیم و کابلی به از طریق امواج اینترنت رو روی تلفن همراه ، لپ تاپ و کامپیوتر ها دریافت کنید، البته باید بگیم که تلوزیون های هوشمند هم از این طریق میتونن به اینترنت دسترسی پیدا کنن. اما در نوع دوم که به ای دی اس ال معروف هستن فقط از طریق کابل های شبکه میتونید کامپیوتر و سیستم های خودتون رو به نت وصل کنید.

لطفا قبل از هرگونه خرید حتما و حتما موارد زیر رو چک کنید که بهترین محصول رو تهیه برای خودتون تهیه کنید.

اولین نکته : مودم وای فای بگیریم یا ساده ؟ آنچه باید قبل از خرید روتر بدانید!

خب بزارید براتون بگیم اولین نکته راهنمای خرید مودم اینه که از کجا بفهمیم کدوم مدل به در ما میخوره ؟ اصلا مودم WIFI بخریم یا ADSL ؟

اگه دوست دارید که موبایل و لپ تاپ های شما بدون هیچ سیمی به اینترنت وصل بشن پس شما نوع وای فای رو نیاز دارید و در غیر این صورت ADSL . اما اینجا باید براتون بگیم که توی نسل های جدید این دو مدل با هم تلفیق شدن و به اسم مودم روتر شناخته میشن که معمولا بیشتر محصولات موجود داخل بازار هم از پورت های کابلی پشتیبانی میکنن و هم از آنتن برای ارسال اینترنت. خب حالا که به خوبی با این محصول نتورک آشنا شدیم بریم سراغ اصل مطلب. البته فراموش نکنید که هیچ تفاوتی بین عمر مودم های ساده و وای فای نیست و قطعا میتونید با کمک مقاله افزایش عمر مودم بهترنی نکات رو هم به علمتون اضافه کنید.

مودم وای فای بخریم یا ساده ؟ فو بیست

 

دومین نکته : راهنمای خرید روتر:  بهترین برند ها

خب دوستان عزیز رسیدم سر اصل ماجرا ، جایی که قراره برای شما فوت و فن ها و راهنمای خرید مودم برای خانه و محل کارتون رو توضیح بدیم. اولین سوال اینه که چه برند هایی بهترین کارایی و کیفیت رو برای ما دارن ؟ مردم بیشتر از چه مارک modem راضی بودن؟ باید بگم که سه تا شرکت وجود دارن که از بهترین های تولید کننده، تجهیزات شبکه و جانبی کامپیوتر و لپ تاپ هستند و کارشون خیلی درسته که اگه از این برند ها خرید کنید اصلا پشیمون نمیشد.

روتر های دی لینک با اسم تجاری D-Link :

دی لینک بدون شک بهترین تولید کننده قطعات شبکه هست و نیازی به راهنمای خرید مودم دی لینک نداره ، که به سادگی میتونید محصولاتش رو با قیمت های مناسب هم برای منازل و هم برای مکان های تجاری توی بازار ایران و وبسایت های فروشگاهی پیدا کنید. نکته مهمی که در مورد دی لینک وجود داره اینه که طول عمر و قطعات سخت افزاری بهتری نسبت به سایر رقبا داره، برای همینه که حدود 60 درصد مصرف کننده ها D-link رو ترجیح میدن.

ایسوس Asus

از پیر تا جون اسم ایسوس رو بخاطر لپ تاپ های بی نظیری که تولید میکنه قطعا شنیدن، حالا این غول تجهیزات کامپیوتری وارد بازار شبکه شده که تونسته خیلی از رقبا رو از بازار محو کنه ! چطور ؟ اینجور که ،حتی ما هم حرفی برای عدم تهیه محصولات این برند به زبون نمیاریم چرا که چشم بسته به ساده ترین نوع کالا های این شرکت اعتمادکامل رو داریم و میدونیم که مثل گذشته بهترین قطعات رو در محصول هاش استفاده میکنه. اما یه مشکل کوچیک وجود دارده که اونم قیمت گرون روتر های این شرکته و برای استفاده های خانگی اصلا توصیه نمیشه.

مودم چند آنتنه بخریم بهتره است ؟

نکته سوم: Modem چند آنته بگیریم بهتره ؟

خب روتر های وای فای برای اینکه بتونن اینترنت رو برای شما بدون سیم ارسال کنن از آنتن های کوچیک استفاده میکنن. حالا سوال اینجاست که برای استفاده خانگی چند آنته به درد میخوره ؟ برای استفاده خونگی اگه منزلتون زیاد بزرگ نیست میتونید از همون تک آنته استفاده کنید و الی که متراژ 150 متر به بالا داره یا اینکه محل قرار گیری دستگاه یکم پرت میتونید از مودم دو آنته تهیه کنید که هم سرعت بالاتری داره و هم قدرت ارسال امواج بهتری . البته اختلاف قیمت این دوتا آنچنان زیاد نیست.

ضمنن برای اتصال به اینترنت وای فای حتما باید پسورد مودم رو در دسترس داشته باشید و در صورتی که پسورد مودم رو فراموش کردید حتما یه سر به مقاله پیدا کردن رمز وای فای فو بیست بلاگ بزنید.

فرق وای فای 2.4 گیگاهرتز با 5 گیگا هرتز از فو بیست

چهار : 2.4GHz یا Wi-Fi 5GHz کدوم مناسبه؟

وقتی میخواید یه دستگاه وای فای برای اتصال به اینترنت تهیه کنید، اگه مشخصات روی جعبه محصول رو بخوید یه اینکه مشخصات فیزیکی رو از روی گوگل پیدا کنید، یه قسمت به فرکانس های آنتن مودم مربوط میشه که به اسم های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز شناخته میشن. حالا کدوم بهتره ! Wi-Fi با فرکانس 2.4 و 5 اساساً سرعت و محدوده اتصال را تعیین می کنن. اما اتصال با 2.4GHz محدوده بیشتری برای آنتن دهی رو ارائه میدهه ، ولی سرعت کند تری برای اینترنت داره.  اما  5GHz محدوده کمتر و سرعت بیشتری رو برای شما ارائه میکند.

با این حال نظر خودتون مهم هست مه موقع تهیه ویژگی های محصول رو بخونید و بسته به نیازتون انتخاب کنید اما به طور کلی ما 2.4 هرتز رو پیشنهاد میدیم که هم رایج تر و هم سرعت خوبی داره. خبر خوب اینجاست که توی روتر های جدید از هردو این فرکانس ها پشتیبانی میشه و راحت میتونید توی تنظیماتشون روی هرکدوم که خواستید قرار بدید.

مودم روتر چند پورت بخریم ؟ فو بیست راهنمای خرید انواع مودم

پنجمین نکته : بررسی تعداد پروت های مودم

همونطور که براتون گفتیم معمولا هم از وای فای استفاده میشه و هم از کابل شبکه پس وقتی قصد تهیه مودم روتر رو دارید، اگه میخواید چند تا کامپیوتر یا حتی دستگاه های دی وی آر رو رو به اینترنت متصل کنید بهتره کالا شما از 4 پورت RJ45 که مخصوص کابل ها اترنت هستن پشتیبانی کنه ، اما در غیر این صورت میتونید تک پورت هم تهیه کنید.

باید ذکر کنم که برای شبکه کردن چند سیستم باید حتما و حتما چهار درگاه تهیه کنید. راستی جدیدا به درگاه دیگه ام به اسم USB به این تجهیزات اضافه شده که میتونید با خرید فلش مموری اطلاعاتتون رو برای تمام اعضای خانواده یا کسایی که اون modem دسترسی دارن به صورت بی سیم فراهم کنید.

راستی میتونید برای اطلاع از قیمت فلش مموری به صفحه فروشگاه فو بیست مراجعه کنید.

و آخرین نکته : گارانتی فراموش نشه هااا

هر وقت هر چیزی خواستید تهیه کنید ، مثلا خرید هندزفری یا خرید کابل شارژر این نتکه رو فراموش نکنید که محصول شما گارانتی داشته باشه که اگه خدایی نکرده به طور اتفاقی مشکلات عجیبی براش پیش اومد بتونید به شرکت خدمات پس از فروش اون کالا مراجعه کنید و درخواست تعویض یا تعمیر رو بدید. البته مودم بخاطر تحریم های دیگه واردت خیلی کم شده و بجای گارانتی مهلت تست دارن که حتما و حتما باید حواستن به داشتن مهلت تست باشه که در صورت خراب پس بفرستید. خوشبختانه فروشگاه فو بیست تمام تجهیزات دارای گارانتی ها چند ساله و مهلت تست هستن که میتونید با مراجه به صفحه فروشگاه fo20 محصولات رو ببینید.

جمع بندی و سخن آخر

توی این مقاله سعی کردیم بهترین راهنمای خرید مودم برای شما باشیم که بتونید بهترین برند ها روتر ها رو بشناسید. اما اگه بازم سوالی براتون پیش اومده میتونید از طریق کامنت ها با ما در ازتباط باشید تا خیلی سریع کارشناس های ما پاسخ سوالتون رو بدن. راستی فروشگاه فو بیست توزیع کننده برتر لوازم جانبی موبایل و تجهیزات شبکه هست که میتونید برای خرید مودم روتر یا دریافت قیمت هارد اینترنال با شماره تماس های موجود با تیم فروش ما ارتباط برقرار کنید و درخواست مشاوره رو بدین. ممنون که تا انتها با ما بودید.

سوالات متداول راهنمای خرید روتر وای فای

در این قسمت فو بیست بلاگ سعی کرده ایم پر تکرار ترین سوالاتی که برای کاربران و مصرف کنندگان محصولات تجهیزات شبکه پیش می آید را به صورت خلاصه در اخیتارتان قرار بدهیم.

مودم بی سیم بهتر است یا باسیم ؟

با گسترش تلفن های همراه که از قابلیت وای فای پشتیبانی میکنند ، بهترین گزینه استفاده از مودم های بیسیم است. چراکه نوع باسیم دیگر کاربردی برای گوشی و لپ تاپ ها ندارد.

تفاوت آنتن داخلی و خارجی مودم چیست ؟

آنتن های داخلی مودم روتر ها به نسبت نوع خارجی ، برد امواجی کمتری دارند . اما زیبایی مودم هایی با آنتن داخلی بهتر بوده و مناسب محیط های کوچیک می باشد.

مودم خانگی بهتر است یا مودم همراه ؟

اگر اهل سفر هستید ، مودم های همراه بهترین گزینه برای شما هستند که با سیمکارت کار میکنند. اما برای استفاده سنگین هماهنند دانلود فیلم های سینمایی ای استریم آنلاین ؛ بهترین گزینه مودم خانگی می باشد.

4 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.