علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم چیست

23 فروردین, 1401
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم ADSL فوبیست

در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی همه کارها توسط اینترنت انجام می‌شود و زندگی ما بدون اینترنت بسیار سخت است. از راه های مختلفی می توان به اینترنت وصل شد یکی از این راه ها استفاده از وسیله ای به نام مودم است. مودم یک وسیله سخت افزاری است که کار آن تبدیل کردن سیگنال های دیجیتال به آنالوگ و سیگنال های آنالوگ به دیجیتال است. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم با شما صحبت کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. برای اطلاع از قیمت مودم شما می توانید از فروشگاه تجهیزات شبکه فوبیست استفاده کنید.

مودم چیست ؟

مودم یک وسیله سخت افزاری و بسیار کاربردی است که به واسطه آن می توانید به اینترنت متصل شوید. کلمه مودم از دو کلمه‌ی Demodulator Modulator تشکیل شده است که از ترکیب این دو کلمه، کلمه‌ی MoDem تشکیل شده است. کار مودم به این شکل است که رایانه ها، موبایل ها یا گوشی های هوشمند و روترها را به شبکه اینترنت وصل می کنند. مودم ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه مطلب به توضیح راجع به انواع آن می‌پردازیم.

اگر قصد خرید و تهیه مودم را دارید مطالعه مقاله راهنمای خرید مودم در این زمینه به شما بسیار کمک می‌کند.

معرفی و کاربرد چراغ های روی مودم

اگر با دقت به مودم خود نگاه کنید بر روی آن چندین چراغ می بینید که هر یک از این چراغ ها نشان دهنده معنا و مفهوم خاص است که در این قسمت از مقاله معنای همه چراغ ها را به شما توضیح می دهیم:

  1. چراغ power : سبز رنگ بودن این چراغ به معنای روشن بودن مودم است و درستی اتصال مودم به آداپتور برق را نشان می دهد.
  2. چراغ LAN: سبز بودن این چراغ نشان دهنده اتصال LAN به یک دستگاه دیگر است.
  3. چراغ internet: سبز بودن چراغ اینترنت مودم نشان دهنده ی برقراری اتصال اینترنت به مودم است.
  4. چراغ wireless: سبز و روشن بودن این چراغ نشان دهنده فعال بودن قسمت وایرلس مودم است.
  5. چراغ wps: این چراغ مربوط به wps است که مربوط به تنظیمات امنیتی شبکه های وای فای است.
  6. چراغ Dsl: سبز رنگ بودن این چراغ به شکل ثابت نشان دهنده سرویس ADSL بر روی خط تلفن است.

چراغ اینترنت (internet) چیست؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم این چراغ نشان دهنده برقراری اتصال اینترنت به مودم است. در رابطه با این چراغ می توان گفت کاربرد آن از چراغ های دیگر مودم بیشتر است زیرا این چراغ نشان دهنده ی ارتباط و وصل بودن شما به اینترنت بین الملل است و اگر این چراغ در مودم ADSL شما کاملا روشن باشد و چشمک بزند و یا قرمز نباشد نشان دهنده برقراری اینترنت است. ولی اگر قرمز شد، نشان دهنده ی قطعی اینترنت از سوی شرکت ارائه دهنده است و یا امکان دارد که تنظیمات مودم شما دچار تغییراتی شده باشد.

بیشتر بخوانید : عوارض امواج وای فای چیست و چه تاثیری بر بدن دارد ؟

علت خاموش بودن چراغ اینترنت مودم چیست؟

خاموش بودن چراغ اینترنت مودم دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. اولین دلیل این است که ممکن است اصلا مودم را روشن نکرده باشید یا به عبارتی روشن نبودن مودم دلیل آن است.
  2. وصل نبودن درست کابل ها به نویز گیر(اسپلیتر)
  3. اطمینان حاصل کنید که کابلی که به مودم وصل است درست باشد و کابل ها را جا به جا یا اشتباه وصل نکرده باشید.
  4. ممکن است کابلی که به مودم وصل است دچار خرابی و مشکل باشد بنابراین بهتر است کابل را تعویض کنید واز کابل جدیدی استفاده کنید.

چرا چراغ اینترنت مودم قرمز است؟

چراغ اینترنت مودم ممکن است به دلایل مختلفی به رنگ قرمز در آیند این رنگ نشان دهنده این است که چراغ اینترنت مودم قطع است و وجود یک اشکال و یا خطا را نشان می دهد که در این قسمت از مقاله به طور کامل دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم را به شما توضیح می دهیم.

1- عدم استفاده درست از سیم های مودم

ممکن است شما سیم های مودم را درست جا نزده باشید برای همین بهتر است یک بار سیم ها را در آورده و دوباره و با تمرکز درست جای بزنید. در بیشتر مواقع با همین کار ساده مشکل قرمز بودن چراغ اینترنت حل می شود.

2- استفاده نکردن از نویز گیر

استفاده نکردن از نویز گیر یا اسپلیتر می تواند یکی از دلایلی باشد که چراغ اینترنت مودم قرمز باشد پس توصیه می شود که حتما از نویز گیر استفاده کنید.

3- قطع و وصل شدن تلفن

یکی از دلایلی که بسیار هم شایع است قطع و وصل شدن تلفن خانه یا محل کار چراغ اینترنت مودم است. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی از درست بودن خط تلفن اطمینان حاصل کنید.

4- خراب بودن پریز و یا کابل استفاده شده

یکی دیگر از دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم خراب بودن پریز برق است. اگر پریز خراب باشد بهتر است یا آن را تعمیر کرده و یا مودم را به پریز دیگری وصل کنید و اگر کابل خراب بود از کابل جایگزین استفاده کنید.

5- نویز داشتن خط

نویز روی خط تلفن را به هر نوع اختلالی که باعث عدم برقرای ارتباط شود را می گویند پس بهتر است برای رفع این اختلال اقدام کنید.

6- مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری مودم

گاهی علت قطع شدن چراغ اینترنت مودم مشکلات نرم افزاری و یا سخت افزاری بهتر است به دست متخصصین حل شود.

7- مشکل از شرکت ارائه دهنده اینترنت

بهتر است با شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس گرفته و مشکل را به آن ها بگویید اگر مشکل از شرکت ارائه دهنده بود بهتر است صبر کنید تا مشکل توسط آن ها حل شود چرا که از دست شما کاری بر نمی آید!!

اگر هیچ یک از مراحل بالا برای شما کارساز نبود و مشکل قرمز بودن چراغ اینترنت را حل نکرد بهتر است در صورت داشتن گارانتی مودم را به شرکت اصلی برند آن تحویل داده تا مشکل را برای شما بررسی و حل کنند و یا در صورت امکان مودم دیگری را جایگزین کنند.

رفع مشکل چشمک زدن چراغ اینترنت مودم

این چراغ در حالت درست باید در حال چشمک زدن باشد و اگر چشمک نزند یعنی مودم شما دچار مشکل است ولی در حالت عادی چشمک زدن این چراغ نشانه عادی بودن اوضاع و کارکرد صحیح آن می باشد پس اصلا نگران  این موضوع نباشید!

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.