فرمت کردن فلش مموری خراب با آموزش تصویری رایگان

9 آذر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آموزش فرمت کردن فلش مموری آسیب دیده یا ویندوز - فو بیست بلاگ

فرمت کردن فلش خراب یکی از نیاز های کاربرانی هست که فلش آنها ویروسی شده یا اینکه به دلایل دیگه ای دچار مشکلات نرم افزاری شده اند، البته با توجه رونق بازار این تجهیزات ذخیره سازی قابل حمل و زیاد شدن دست شرکت های واردات میتوان گفت که به نوعی محصولات بی کیفیت در بازار ایران به شدت زیاد شده که مصرف کنندگان بخاطر عدم آگاهی با تهیه کالایی با کیفیت ساخت پایین با مشکلات کامپیوتری زیادی مواجه می شوند، البته میتوانید برای آگاهی بیشتر برای خرید یا اطلاع از قیمت فلش مقاله ی راهنمای خرید فلش مموری فو بیست را مطالعه کنید.

خوشبختانه وبسایت عمده فروشی کالای دیجیتال فو بیست ، بهترین آموزش تصویری پاک سازی فلش ویروسی و خراب را برای شما عزیزان قرار داده ،که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

از کجا بفهمیم فلش ویروسی شده ؟

اگر شما هم تازگی خرید فلش مموری داشته اید و الان متوجه پنهان شدن یا حذف شدن فایل های درون فلش خود شده اید قطعا کالای شما با ویروس های کامپیوتر آلوده شده است که دو راه برای برطرف کردن این مورد دارید. در اولین راه شما میتوانید از طریق آموزش فرمت کردن فلش کلا این قطعه را از هرگونه ویروس پاک کنید که فایل های شما هم همراه آن حذف می شوند یا اینکه با استفاده از روشی که آخر مقاله ذکر شده فلش خود را ویروس کشی کنید.

نکته مهم قبل از شروع : قالب بندی فلش مموری ها

برای فرمت کردن صحیح محصولات ذخیره سازی از جمله فلش و هارد دیسک ها باید به نوع قالب بندی درایو مورد نظر توجه داشته باشید. در کل سه مدل قالب بندی داریم که هر کدام برای استفاده های مشخصی هستند.

قالب فرمت فلش Fat32

این قالب بیشتر برای مواردی مثل فلش مموری ، و کارت های حافظه استفاده میشه که سازگاری بالایی با تلوزیون ها ، ضبط ماشین ها و البته اتصال به تلفن های همراه از طریق او تی جی داره و پیشنهاد میشه همیشه از این نوع استفاده کنید. معمولا ظرفیت های 8 ، 16 و 32 گیگابایت از این مدل استفاده می کنند.

«« ضمنن میتوانید جهت خرید فلش 32 گیگ با گارانتی معتبر تویض چند ساله از فروشگاه ایرانتی فوبیست اقدام کنید »»

فرمت حافظه exFAT

از این مدل بیشتر برای فلش یا رم هایی با ظرفیت 64 گیگابایت و به بالا استفاده میشه که سازگاری خوبی با تلفن های همراه دارند ، اما درصورت استفاد ه از این نوع امکان اتصال به تلوزیون های هوشمند و یا ضبط ماشین را نخواهید داشت.

قالب بندی مموری NTFS

اگر خرید هارد اکسترنال انجام داده اید و الان قصد فرمت کردن این هارد دیسک رو دارید حتما حتما باید از فرمت NTFS استفاده کنید که سازگاری بالایی این محصول داره و با استفاده از این روش محدودیتی برای انتقال فایل های حجیم به هارد اینترنال یا اکسترنال خود ندارید.

 

نحوه فرمت کردن فلش با کامپیوتر

شای این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که چگونه فلش را در کامپیوتر یا لب تاب فرمت کنیم ؟ برای فرمت کردن فلش مموری خراب با کامپیوتر میتوانید از چهار روش خیلی ساده که برای شما به صورت تصویری آماده کرده ایم استفاده کنید تا مموری خود را از هرگونه ویروس و اطلاعات مخرب پاک کنید. البته باید ذکر کنیم که در صورت format کردن تمام اطلاعات شما از روی مموری پاک خواهد شد ، پس اگه اطلاعات مهمی در درایو فلش خود دارید حتما از آن یک نسخه کپی کنید.

(( این اموزش برای تمامی ظرفیت های یو اس بی مموری قابل استفاده می باشد و هیچگونه محدودیتی از نظر گیگابایت ندارد. ))

ساده ترین روش : با استفاده از ویندوز

این روش بسیار ساده می باشد پس مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا به نحوه صحیح کار را انجام دهید.

  • فلش مموری خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید.

 

  • وارد My Computer (مای کامپیوتر) شده و بر روی درایو مموری خود کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید.

 

نحوه پاک کردن فلش مموری فو بیست بلاگ

 

  • در این مرحله پنجره ای جدید برای شما باز خواهد شد که بهتر است ، ابتدا بر روی گزینه restore device defaults کلیک کرده که تنظیمات پیش فرض متناسب با فلش شما به صورت خودکار در نظر گرفته شود.

 

فرمت کردن مموری ها با ویندوز- فروشگاه اینترنتی فو بیست fo20

 

  • در صورتی که روش شماره 3 مد نظر شما نیست میتوانید در پنجره فرمت ، قسمت File System با توجه به نکاتی که در توضیحات قالب بندی که در بالا تر ذکر کردیم فرمت مورد نظر رو انتخاب کنید. اما بهترین قالب بندی فلش مموری تا 32 گیگابایت ، قالب Fat32 می باشد که میتوانید از بین گزینه ها آن را انتخاب کنید.

 

چگونه فلش ویروسی را پاک سازی کنیم ؟ فو بیست fo20

 

  • در آخر تیک گرینه Quick Format رو قعال نگه داشته و بر روی دکمه Start کلیک کنید. سپس پیام تایید را بر روی OK کلیک کرده و پس از مدت کوتاهی با پیغام تکمیل عملیات مواجه خواهید شد، و کار تمام است.

 

format مموری از طریق ویندوز - فروشگاه کالای دیجیتال فو بیست

فرمت کردن فلش از طریق پارتیشن بندی

این روش برای مواردی هست که فلش مموری شما دچار مشکلاتی مثل: عدم اجازه فرمت کردن فلش به روش اول ، دو ظرفیت شدن یا همان دو پارتیشن شدن فلش و…. شده است. در این روش به طور کلی ساختار درایو انتخاب شده از نوع ساخته میشود و میتوایند ظرفیت فلش خود را کم تر از ظرفیت اصلی کنید.

برای شروع مراحل ساده زیر را طی کنید…

1- برو روی مای کامپیوتر راست کلیک کرده و گزینه Manage را بزنید تا صفحه مدیریت مطابق تصویر برای شما باز شود. که باید در منوی سمت چب بر روی گزینه disk management کلیک کنید تا صفحه اصلی مدیریت درایو ها برای شما نشان داده شود.

فرمت کردن فلش خراب از طریق پارتیشن بندی

 

2- بر روی درایو فلش خود کلیک راست کرده و گزینه Format را انخاب کنید ، سپس پیغامی برای شما نمیاش داده میشود بر روی Yes کلیک کرده.

 

3- در کادر نمایش داده شده اولین گزینه اسمی برای مموری خود به اینگلیسی بنویسید. سپس همانطور که در روش اول ذکر کردیم فرمت قالب بندی را انتخاب کرده که بهترین همان fat32 می باشد.

در آخرین مرحله بر روی Ok کلیک کنید و در پیغام جدید بر روی اوکی زده و تایید کنید. به همین سادگی توانستید فرمت کردن فلش مموری خراب خود را انجام دهید.

پاکسازی فلش مموری از اطلاعات از طریق پارتیشن

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.