تست سلامت هارد حرفه ای✅ + آموزش تصویری

19 بهمن, 1400
13 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آموزش تست سلامت هارد به صورت تصویری - فروشگاه جانبی فو بیست

نرم افزار چک کردن هارد این روزا خیلی به سر زبان ها افتاده و کلی چیزای جور با جور در مورد این برنامه ی کاربردی میشنویم، اما سوال اینجاست که تست سلامت هارد اکسترنال یا اینترنال اصلا ممکنه ؟ بله قطعا ، با کمک برنامه های جانبی میشه درصد کارکرد درایو خودتون رو در نظر بگیرد و حتی دمای محیطی این تجهیزات ذخیره سازی رو رصد کنید. اما این قابلیت کجا به کار ما میاد ؟ بیشتر برای خرید و فروش داریو ها از این برنامه استفاده میشه که به خریدار نشون بدن این محصولی که داره تهیه میکنه البته محصول دست دوم ، مشکلی داره یا نه….

اما خبر خوب اینجاست که قراره در این مقاله ی بی نظیر از وبسایت تجهیزات ذخیره سازی فو بیست، به صورت کاملا تخصصی و البته به زبان ساده که به راحتی ملکه ذهنتون بشه ، آموزش بررسی عملکرد دیسک های سخت رو برای شما به صورت تصویری و ویدویی قرار بدیم. اما این روش برای کامپیوتر های خانگی هم جواب میده پس نگران نباشید، خب بدون وقت هدر دادن بریم سراغ اصل مطلب.

آموزش صوتی و پادکست چک کردن هارد درایو ها

در این پادکست از فو بیست بلاگ ، روش اصولی تست سلامت هارد دیسک ها و البته درایو های جامد اس اس دی را به صورت کامل توضیح داده ایم و نرم افزار مناسب بررسی داده های کارکرد داریو های اکسترنال و اینترنال را معرفی کرده ایم. ضمنن نکات آموزشی استفاده از برنامه hard disk sentinel را هم به صورت حرفه ایم توضیح داده ایم.

در نظر داشته باشید که این آموزش به صورت تجربی تست شده و به خوبی توانسته است بهترین اطلاعات در مورد hard drive ها را در اختیار کاربران قرار دهد. البته خواندن مقالات راهنمای خرید هارد اکسترنال نیز میتوانید کمک شایانی به جلوگیری از پش آمد همیچین مشکلاتی برای شما داشته باشد.

سلامت هارد دیسک چیست ؟

قبل از شروع باید درجریان باشید که منظور از سلامت چیه اصلا ، چرا مهمه؟ بهترین نرم افزار تست هارد کدومه ؟ جواب این سوال ها رو براتون میگم که دیدگاه خوبی نسبت به این موضوع پیدا کنید  و خیلی راحت متخصص بشید. اما پیشنهاد میکنم که مقاله ی راهنمای خرید هارد اکسترنال فو بیست رو بخونید که برای خرید محصول سرو گوشتون بیشتر باز شه…

تست سلامت هارد دیسک یا همان hard disk health برای چک کردن روال کارکرد این قطعات التکترومکانیکی به کار برده میشه. مثلا شما بعد اطلاع از قیمت هارد اینترنال و تهیه این محصول معمولا چند سالی از این قطعه نهایت استفاده رو میبرید و هیچ گونه مشکلی در بازدهی به شما نشون نمیده، اما بعد گذشت مدت ها استفاده ممکنه بر اثر نوسان ها یا ویروس های کامپیوتر و البته جابجایی و ضربات ( شرایط دمایی) درایو شما دیگه مثل روز اول بازدهی مناسبی نداشته باشه.

مثلا کم شدن سرعت یا قطع و وسطی های زیاد و در آخرین مورد هم عدم اجازه به کپی کردن اطلاعات سنگین به اصتلاح میگن که سلامت رو از دست داده و از مقدار مجاز کمتر شده . که در بعضی از موارد عادیه و نگران نباشید. این نکته رو هم باید بدونید که هنگ کردند لپ تاپ و کامپیوتر ممکنه بخاطر دیفرگمت نشدن داریو ها باشه.

خلاصه هم بگم شما با استفاده از نرم افزار تست هارد امتیازی از 0 تا 100 مشاهده میکنید که در ادامه میگم که حد معمول چند. پس با ما همراه باشید.

سلامت هارد دیسک چیست ؟ وبسایت فوبیست بلاگ

بهترین نرم افزار تست هارد اینترنال و اکسترنال

خب طبق توضیحات بالا بهترین راه برای اینکه جواب سوال، از کجا بفهمیم سلامت هارد چقدره ؟ رو بدیم، استفاده از نرم افزار جانبی به اسم Hard Disk Sentinel هست که با توجه به تحقیق و بررسی های تیم فوبیست بلاگ از میان برنامه های زیاد که سر در گم کننده هم بودن و برای کاربر راحتی نداشتن این برنامه ی کامپیوتر قدرتمند و البته ساده در نظر گرفته شد ، که آموزش نصب و بکار گیری راحتی داره. البته میتونید برای بهبود رابط استفاده از این محصولات مقاله نگهداری هارد اکسترنال را نیز مطالعه کنید.

قابلیت های Hard Disk Sentinel

خب بزارید یه توضیح در مورد نرم افزار تست سلامت هارد Sentinel برای شما بازگو کنیم : این برنامه قدرتمند با چک کردن کارایی درایو های متصل به کامپیوتر و لپ تاپ میتونه اطلاعات مفیدی در باره زمان شروع اولین استفاده، دمای فعلی دیسک مغناطیسی شما و البته مقدار تایم کارکرد تا کنون رو به شما خیلی ساده نمایش میده.

که میتونید بفهمید دیسک ذخیره سازی شما کلا چند روز یا سال به طور مدام 24 ساعت کار کرده که خیلی جذابه اونم برای خرید های دست دوم.

بررسی نرم افزار چک عملکرد هارد hard disk sentinel - فو بیست بلاگ

آموزش دانلو و نصب برنامه Sentinel

برای دانلود نرم افزار تست خرابی هارد اکسترنال و … می تونید با سرچ کردن اسم برنامه در گوگل از سایت های دنلود اون رو دریافت، از حالت زیپ خارج کرده و به نصب بپردازید. که Fo20.ir برای راحتی شما عزیزان لینک دانلود نرم افزارHard Disk Sentinel رو قرار داده که با کلیک کردن رو نام برنامه مورد نظر به صفحه دانلود متنقل می شوید.

برای استفاده صیح از نرم افزار آموزش استفاده از Hard Disk Sentinel که در زین همین پاراگراف قرار داده شده رو به ترتیب طی کنید که مشکلی در فرایند اجرا و به کار گیری برای شما پیش نیاد.

آموزش دانلود و نصب نرم افزار hard disk sentinel pro از سایت فو بیست

 

1- بعد از کلیک بر روی اسم نرم افزار در پاراگراف بالا به صفحه دانلود بهش کل زیر منتقل خواهید شده که برای دریافت باید موارد مقداری صبر کنید تا لینک برای شما ایجاد شود. البته باید ذکر کنم که برای بازگشایی باید برنامه WinRAR رو سیستم شما نصب باشه که معمولا روی همه نصبه.

2- پس از دریافت فایل برنامه تست سلامت هارد ، فایل رو در دکستاپ کپی کنید و وارد پوشه برنامه شید. بر روی آیکون exe

کلیک کنید تا خیلی ساده نرم افزار برای شما اجرا شه.

(( اما به یاد داشته باشید که تا اطلاعات رو از درایو های ما دریافت میکنه ممکنه چند دقیقه ای زمان ببره تا بالا بیاد.))

آموزش کار با نرم افزار تست هارد

در این مرحله که مد نظر ما هست و مطابق تصویر هم برنامه به خوبی اجرا شده و داده های اطلاعاتی دیسک ما رو خونده و در قسمت سمت راست اگه چندین هارد مجزا داشته باشید همه رو به تریب اسم برای شما قرار میده ، و با کلیک بر روی هر کدام میتونید به اطلاعات بیشتر دسترسی داشته باشید.

 

تست سلامت هارد اینترنال و اکسترنال با نرم افزار - فروشگاه فو بیست

بخش Performance

در قسمت به اسم پرفرمنس به از کارایی داریو اطلاع میده که چقدر میتونه بازدهی مناسبی برای استفاده ها داشته باشه. که یک امتیاز از 0 تا 100 در نظر گرفته و با رنگ های قرمز ، نارنجی ، زرد و سبز اون ها رو نشون داه که هرچقدر امتیاز بالاتر باشه رنگ این گزینه به سمت سبز میره و با مفهوم ساده ای رنگبندی برای شما گزینه رو نمایش میده.

آموزش بررسی درصد کارکرد هارد درایو از فو بیست بلاگ

بخش health تست سلامت هارد

مهم ترین قسمت این نرم افزار بخش health یا همون سلامت هست.که با استفاده از روش های تخصصی خودش میتونه امتیاز سلامت هارد دیسک رو نمایش بده و اگر این امتیاز 100% که نشانه ی سلامتی کامل این درایو هست و شما میتونید با خیال راحت از هارد درایتون استفاده کنید و نیاز به هیچ اقدامی نیست.

اما اگر درصد نمایش داده شده در بخش health نزدیک به  70%  بود به معنی پایین اومدن سلامت قطعه هست ولی بازم مشکلی برای شما ایجاد نمیکنه چرا که این روال برای درایو های که استفاده های طولانی داشتن معمول هست.

اما سوال اینجاست که چه درصدی نشانه خرابی و خطر ناک بودن وضعیت دیسک هست ؟ خب جواب خیلی ساده اگه وضعیت زیر 50% باشه بسیار نا مناسبه واصلا برای خرید و فروش ها توصیه نمیشه و اگر برای استفاده شخصی خودتون هست باید کمکم به فکر تعویض هاردتون باشید چرا روز به روز مشکلاتی مثل کندی بیش از هد سیستم ، داغ کردن سی پی یو و حتی پاک شدن اطلاعات رو به رو خواهید شد.

(( توصیه ما در صورتی که امتیاز زیر 50 درصد بود، تهیه پشتیبان و بکاپ گیری از اطلاعات شخصی مانند : فیلم ، عکس ، موزیک و… و در صورت اماکان خرید هارد اکسترنال وسترن دیجتال یا هارد وریتی و سایر بند ها است که اطمیانان نگهداری بهتری برای اطلاعات شما فراهم میکنن. ))

آخرین گزینه : تایم استفاده

در بخش آخر زمان روشن بودن دستگاه به صورت 24 ساعت در نظر گرفته شده که نشان دهنده تایم دقیق استارت کار هارد دیسک هست و با گزینه Power On Time در تصویر مشخص کردیم .

و زیر این گزینه هم مقدار زمان لایف تایم یا همون طول عمر هارد اکسترنال یا اینترنال شما رو نمایش داده ، البته این زمان به صورت مفید محاسبه شده و میشه بیشتر از تایم نمایش داده شده هم از دیسک استافده کردم اما خب باید منتظر کاهش وضعیت health در نرم افزار تست هارد باشید.

سخن آخر و جمع بندی

در این مقاله آموزشی از وبسایت فو بیست سعی کردیم به صورت خیلی ساده و روان برای شما آموزش برنامه Hard Disk Sentinel که بهترین نرم افزار تست هارد هست رو قرار بدیم .که با چند کلیک ساده بتونید به وضعیت کارایی درایو هاتون دسترسی داشته باشید . اما این پایان کار نیست و در کامنت های همین مقاله اگر سوالی داشتید حتما با ما ارتباط برقرار کنید که تیم بلاگ سریعا پاسخ سوال شما رو بدهند .

 

13 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.