روش صحیح شارژ باتری✅راه افزایش عمر باتری گوشی

2 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
روش صحیح شارژ باتری که باعث افزایش عمر باطری می شود ، فو بیست بلاگ

روش صحیح شارژ باتری باید چطوره باشه ؟ اصلا باید چکاری انجام بدیم که عمر باتری موبایل رو افزایش بدیم ؟ اینا ها سوالاتی هستن که ذهن خیلی از ما ها رو درگیر کردن و البته بعضی ها هم اصلا توجهی به این موضوع نمیکنن اونم تا وقتی که، سلامت این قطعه های اصلی تلفن همراه یا حتی لپ تاپ ها به حدی میرسه که تنها راه حل تعویضه. در این مقاله جامع از وبسایت جانبی عمده فو بیست قراره ، نکات مهم و کاربردی رو برای حفظ سلامت و البته بهبود نحوه شارژ دهی موبال با کابل شارژر در اختیار شما بزاریم پس با ما همراه باشید.

عمر مفید باتری تلفن همراه چقدره ؟

ببینید عمر مفید به موارد زیادی بستگی داره که در ادامه براتون مو به مو توضیح دادیم  ولی در کل، میشه گفت که باطری های موبایل بعد از هر 500 بار شارژ شدن، حدود 20 درصد از سلامت و عمر مفید خودشون رو از دست میدن. البته اینجا یه نکته هست که باید بگیم در تمام شرکت ها معیار رو بر اساس تعداد دفعاتی در نظر میگیرن که شما گوشی خودتون رو به آداپتور موبایل یا حتی پاوربانک ها وصل کردید و بیش تر از 60% افزایش درصد به برق وصل بوده. راستی میتونید برای اطلاع از قیمت پاوربانک به صفحه فروشگاه یه سر بزنید.

با این حساب سر انگشتی که کردیم در صورتی که از آداپتور های جنس خوب استفاده کرده باشید که آسیب فیزیکی به باتری نزده باشن تقریبا سلامت سل های Battery بر حسب زمان به این صورته :

دو بار در طول روز شارژ کنید 8 ماه عمر مفید، اما اگه اگر تلفن خودتون رو یکبار در روز شارژ کنید 16 ماه و در آخر هم در صورتی که هر دو روز به برق وصل کنید 32 ماه زمان میبره تا این قطعه عملکرد خودش رو از دست بده و نیاز باشه که تعویضش کنید.

ضممن توضیه می شود مقاله تشخیص پاوربانک اصلی را برای درک بهتر از این محصول مطالعه کنید.

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم ؟

بهترین گزینه اینه که، روش صحیح شارژ باتری رو بخاطر داشته باشیم و طبق اون عمل کنیم تا آسیب کمتری به وسیله ها و سایر تجهیزات جانبی موبایل وارد بشه.اما اینجا هم فو بیست بلاگ یه نکته داره برای شما دوستان عزیزف حالا اون چیه ! نکته اینه که دیگه لازم نیست بعد خرید موبایل چندین ساعت این گجت ها رو داخل شارژ بزارید یا به اصطلاح شارژ اولیه کنید. همین که از 0% تا 100% بشه کفایت میکنه.

همه میدونیم که هیچ باتری برای همیشه عمر نمی کنه. با این حال ، برخی از ترفند ها وجود دارن که میتونید با رعایت کردنشون بدون هیچ مشکلی مدت ها به استفاده بپردازید. بریم که با هم بررسی کنیم.

نگذارید باطری موبایل کامل تخلیه شود - وب سایت فو بیست

1- اجازه ندید باطری شما به طور کامل خالی بشه

اگه بزارید درصد باتریتون به نزدیک 10% یا حتی خاموش شدن برسه ، بخاطر اینکه توی درصد های پایین همه ی جریان از سلول های این قطعه خارج میشه به شدت عمرش رو کاهش میدید. البته راه پیشنهادی ما اینه که ، نزدیک به 30%  به فکر اتصال موبایل خودتون به شارژر یا پاوربانک باشید.

برای افزایش عمر باتری ف شارژر را پس از شارژر کامل موبال از برق خارج کنید. و بسایت کالای دیجیتال فو بیست

 

2- وقتی باتری پر شد ، شارژر را از برق بکشید

هنوز که هنوزه داریم افرادی که همینجوری گوشی رو توی شارژ ول میکنن میرن پی کاراشون یا میگیرن میخوابن. خب بنده خدا وقتی شارژ به 100%  برسه دیگه بیشتر از اون جریان اضافی از طریق سیم شارژر به موبایل وارد میشه که همین مورد باعث داغ شدن و درنهایت کاهش عمر و عملکرد سریع ، باتری شما خواهد شد. البته مورد هم داشتیم که باعث آتش سوزی شده.

روش صحیح شارژ موبایل این است که در هنگام شارژر از تلفن استفاده نشود - فو بیست بلاگ

3- هنگام شارژ شدن از تلفن استاده نکنید !

اگه موقعی که موبایل داره انرژی رو دریافت میکنه ازش استفاده هایی مثل ، دیدن فیلم سینمایی یا بازی ویدیویی و حتی اینستا گردی انجام بدید، باید منتظر اینم باشید که کمتر از اون چیزی که انظار دارید باتری تلفن همراهتون خراب بشه.

Airplane Mode تلفن همراه را در زمان شارژ روشن کنید- وبسایت فو بیست

4- بهتره که دستگاه رو روی حالت پرواز بزارید

توی همه تحقیق ها ثابت شده زمانی که میخواد تلفن رو فول شارژ کنید بهتره قبلش اون رو رو ی حالت پرواز یا همون AirPlane قرار بدید که هم روند دریافت برق سریع تر انجام بشه یا و همین اینکه در اون لحظه که داره انرژی رو دریافت میکنه برای موارد الکی و غیر ضرور برقی مصرف نشه.

فعال سازی های dark mode برای نگهداری بیشتر شارژ از وبسایت فو بیست

5- از تم تیره یا تصاویر با رنگ مشکی استفاده کنید.

تصاویر با رنگ های قرمز، آبی و هر تصویری که رنگ جیغی داشته باشه باعث فشار روی بک لایت اس سی دی میشه. در نتیجه هرچقدر صفحه نمایش شما روشن تر باشه ، مصرف برق بیشتری هم نیز داره. بهترین راهکار هم نصب تم تیره  یا همون Dark بر روی گوشیتون هست که تقاضای برق باتری شما را تا حد زیادی کاهش بده که اینم یکی از روش های نگهداری شارژ هست. خوشبختانه این روزا معمولا همه برند های سامسونگ ، اپل و شیائومی از این تم ها پشتیبانی میکنن.

6- برنامه های اضافی رو حذف کنید !

بله، یکی از روش های جلوگیری از کم شدن سریع نیروی موبایل ها اینه که برنامه های غیر ضرور رو پاک کنید. چرا ؟ برای اینکه برخی از این اپلکیشن ها به صورت مخفی در پسه زمینه در حال اجرا هستن حتی زمانی که شما کار خاصی انجام نمیدید. روش صحیح شارژ باتری اینه که تمام برنامه های غیر نیاز بسته باشن و بعدش شروع کنید. راستی پیشنهاد میشه مقاله بهترین آنتی ویروس اندروید رو مطالعه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.