تشخیص هندزفری اصلی + ترفند های مخفی

21 اسفند, 1400
3 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تشخیص هندزفری اصلی از فیک توسط وبسایت فو بیست

تشخیص هندزفری اصلی راه و روش های خودش رو داره که باید هنگام خرید، دقت به خرج بدید .همونطور که میدونید امروزه اکثر افراد از هندزفری استفاده میکنن که میتونیم به جرعت بگیم یکی از مهم ترین لوازم جانبی موبایل به حساب می آید، و همینطور همه ما هنگام تیه این تجهیزات صوتی دوست داریم بهترین نوع آن را بخریم. البته برای هندزفری این حساسیت چند برابر هست که حتما نکات لازم درباره خرید هندزفری را باید بدانیم. پس اگر مایل هستید یک هدست اورجینال و با کیفیت داشته باشید، تا انتهای  مقاله اموزشی فوبیست بلاگ همراه ما باشید.

روش های تشخیص محصول اورجینال

روش های زیادی برای تشخیص هدست اصلی از فیک هست که مهم ترین این روش ها رو مو به مو برای شما توضیح میدیم چراکه علاقه مندیم  بتونید به راحتی یک محصولی با کیفیت برای استفاده های خودتون تهیه کنید . بریم که با هم بررسی کنیم! البته باید ذکر کنیم که بهترین راه برای تهیه محصولات اورجینال استفاده از راهنمای های خرید هست ، در نتیجه بهتره حتما مقاله راهنمای خرید هندزفری رو به خوبی مطالعه کنید تا با این سری تجهیزات صوتی به خوبی آشنایی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : میتوانید برای قیمت اسپیکر بلوتوثی تسکو و سونی را از فو بیست بررسی کنید.

ظاهر هندزفری باید استاندارد باشد

اولین نکته مهم این است که تا جایی که میتوانید هندزفری خود را از نظر فیس و قیافه بررسی کنید ، اما اگر میخواهید انلاین خرید کنید باید از سایت های معتبر و قابل اعتماد که همه نکات را برای شما ذکر کرده اند و تصویر با کیفیتی از محصول قرار دادن خرید خود را انجام دهید. البته اگر شما حضوری خرید کردید باید هندزفری را چک کنید که :

  • سیم آن دارای طول متوسط باشد یعنی نه زیاد بلند نه زیاد کوتاه چون شرکت های سازنده مانند سامسونگ ، سونی طول سیم را استاندارد و با توجه به استاندارد بدن ما میسازند.
  • جنس سیم هندزفری باید انعطاف پذیری لازم را داشته باشد ن زیاد سفت ن زیاد ضعیف.
  • سلامت فیزیکی یعنی شما هنگام خرید با دقت هندزفری را چک کنید اگر مشکلی در ساختار ان بود پس ان هندزفری معتبر نمیباشد.
  • محل قرار گیری میکروفون کاملا استاندارد و متناسب با بدن هست و کاملا جلو دهان یا یکم پایین تر قرار میگیرد تا صدا خوبی انتقال دهد .

تفاوت هندزفری اورجینال با کپی آیفون - فو بیست بلاگ

 

لوگو و نوشته های روی هندزفری

شما قبل از خرید میتونید جهت تشخیص هندزفری اصلی با یک سرچ ساده داخل سایت های تولیدکنندگان یا همان برند ها مانند : اپل ، سامسونگ، تسکو، باسیوس و ….  با توجه با لوگو و نوشته های روی هندزفری اصلی که قبلا دیدید هندزفری خودرا مطابق با ان خرید کنید به فرض مثال لوگو در جای صحیح خود قرار گرفته باشد ، رنگ نوشته ها و هک شدن لوگو از مورد های است که باید به ان توجه کنید.

 

تشخیص هدفون اصلی از بدل با توجه به نوشته و لوگو - فو بیست fo20

کنده کاری های روی بدنه هندزفری :

موارد زیر میتوانند نشانه بسیار خوب و آسانی برای تشخیص هندزفری اصلی در کمترین زمان ممکن باشند که میتوانید به سادگی مورد بررسی قرار دهید.

  • گر پایه گوشی هندزفری را لمس کنید نوشته ای دارد که همیشه R کنده کاری شده است و همیشه L  برجسته است .

 

  • همینطور که ذکر کردیم اگر پایه هندزفری را لمس کنید هم L وهم R یا هر دوتا کنده کاری شده ان یا هر دوتا برجسته کار شده ان .

 

  • لاستیک پشت  اسپیکر هندزفری از جنس عالی و انعطاف پذیر هست و کاملا یکدست هست.

 

  • روکش سیم بدنه به اندازه کافی نرم و انعطاف پذیر نیست و دارای بر امدگی های کوچیک یا بزرگ هست .

 

  • نوشته (لوگو ) کار شده روی بدنه ان کاملا واضح و خوانا هست و دارای هیچ پخش شدن رنگ و طرح نیست کاملا مرتب هست .

 

  • نوشته (لوگو)کار شده زیاد خوانا و واضح نیست و رنگ ان بیشتر اوقات پخش شده است .

چگونه هندزفری را با قیمت تشخیص دهیم ؟ فو بیست بلاگ

تشخیص هندزفری اصلی با توجه به قیمت

همه ما میدونیم که هر وسیله اورجینال قیمتش از نوع فیک ان گرون تر هست و قیمت هندزفری هم شامل این شرط میشه و اکثر قیمت های هندزفری اصل با توجه به قیمت دلار هست پس اگر قیمت هندزفری انتخابی شما ارزان تر هست پس به احتمال زیاد اصل نیست .به فرض مثال شما میتونید قیمت هندزفری اورجینال سامسونگ رو با توجه به معیار قیمت سایت سامسونگ و دلار بسنجید.

فهمیدم هندزفری های مرغوب با کمک کیفیت صدا - فو بیست

کیفیت صدای هندزفری

صدای هندزفری دارای چند قابلیت هست که باید به ان ها توجه کنید مثلا کیفیت صدای هندزفری اصلی نسبت به فیک ان دارای فرکانس های استاندارد هست و شما میتونید صدای با کیفیتی را بشنوید همینطور هندزفری بلوتوثی اصل میتونه همزمان با کیفیت صدا خوب به دو دستگاه متصل بشه .اما این نکته هم قابل ذکر هست که گاهی با کاهش صدای هندزفری مواجه هستیم اما این قطعا دلیل یر فیک بودن هندزفری نیست و شما با تنظیمات و راه کار های مناسب میتوانید افزایش صدای هندزفری را بررسی و تنظیم کنید.

گارانتی ضمانت خرید شما

ممکن است با بکار گیری نکات ذکر شده باز هم نیاز داشته باشید که خیالتون بابت خرید هندزفری راحت باشد و توصیه من این است که هندزفری با گارانتی تهیه کنید که اگر به مشکل بر خوردید کالا شما دارای ضمانت باشد که هندزفری های موجود در فروشگاه فوبیست دارای گارانتی و ضمانت میباشد و میتوانید به راحتی خرید کنید .

بسته بندی

معمولا شرکت های تولید کننده هندزفری های فیک یا کپی دقت و توجه زیادی به بسته بندی نمیکنن اما شما هنگام خرید توجه کنید بسته بندی حتما پلمپ باشد و دارای دفترچه راهنما و همچنین بسته یا جلد ان ظاهر اورجینال داشته باشد مثلا بسته بندی پلاستیکی فقط نباشد .

شماره سریال روی هندزفری اصلی

هنگام خرید شما اگر شماره سریال هندزفری پیدا کردید و یا با ان مواجه شدید میتوانید ان را با توجه به شماره سریال اصلی موجود چک کنید و این نکته قابل ذکر هست شماره سریال هیچ دو هندزفری یا ایرپاد شبیه هم نیست و همینطور اگر ایرپاد دارای شماره سریال نمیباشد به احتمال زیاد اصل نیست .

نحوه تشخیص هندزفری های بلوتوثی اورجینال از فوبیست بلاگ

تشخیص هندزفری وایرلس اصل

ممکن است در ابتدا برای شما سوال باشد هندزفری وایرلس چیست ؟یک نوع هندزفری بی سیم هست که کاربرد ان بهتر از بلوتوث هست یعنی به فرض مثال شما با هندزفری بلوتوثی به گوشی خود متصل شدید اما شما نمیتونید از گوشی خود زیاد دور بشید اما برای هندزفری وایرلس که میتواند با بلوتوث /امواج رادیویی /و وای فای و هر امکانی که بدون سیم باشد تبادل اطلاعات انجام دهد فاصله شما تا گوشی میتواند بیشتر از بلوتوث باشد اما روش تشخیص هندزفری وایرلس اصل به این صورت است که شرکت های سازنده اپ های مخصوص خود را دارند و اگر هندزفری وایرلس شما با این برنامه ها متصل نشه پس هندزفری وایرلس انتخابی شما اصل نمیباشد .

روش های تشخیص هندزفری اصل اپل

امروزه تشخیص هندزفری اصلی اپل از نوع فیک ان نیاز مردم هست و میشه گفت کار تقریبا سختی هست اما فوت و فن های خودش رو داره .

روش اول :بسته بندی و جعبه هندزفری باید متناسب با نوع اورجینال ان باشد و حتما پلمپ باشد.

جعبه های هندزفری اصل اپل لوگو این شرکت روی ان قرار دارد و کاملا مرتب و خوانا هست .

روش دوم :کیفیت ساخت هندزفری اپل بسیار مهم است به فرض مثال قسمت گوشی هندزفری های اصل اپل یکدست و بدون هیچ پلاستیک اضافی به هم وصل شدن و هنگامی که به ان نگاه میکنید شبیه این میماند که یکدست است اما هندزفری های فیک اپل دارای بر امدگی و پلاستیک اضافی هستند .

شناخت هندزفری اورجینال اپل با توجه به قسمت کنترل صدا

برای اینکه از روی کنترل صدا هندزفری بفهمید هندزفری اصل است یا بدل یا باید یک هندزفری اصل هنگام خرید همراه خود داشته باشید یا شکل ان را با اطلاعات موجود در سایت اصلی مقایسه کنید که رنگ علامت های + و- در نوع اورجینال رنگ خاکستری هستن اگر رنگ این علامت ها در هندزفری انتخابی شما پررنگ تر بود پس فیک هست .

سوراخ صدای بم روی هندزفری اپل

سوراخ های بیضی شکل روی هنزفری های اپل هست که برای پخش با کیفیت تر صدای بم هست و اگر روی این سوراخ را با انگشت خود بگیرید صدای بم که میشنوید کاهش پیدا میکنه و اگر هندزفری فیک باشه و شما این کار را انجام دهید هیچچچچچ تغییری در صدا ایجاد نمیشه و میشه گفت فقط یه چیز دکوری هست .

مناسب بودن هندزفری با اناتومی گوش

شرکت اپل هندزفری های اورجینال خود را متناسب با اناتومی گوش طراحی کرده و به راحتی و کاملا داخل حفره گوش قرار میگیره و هنگام استفاده احساس راحتی داریم و از گوش بیرون نمیفته اما هندزفری های فیک خیلی گوش را اذیت میکنن و دائما از گوش بیرون می افتد .

علامت حک شده

روی سیم  تمام هندزفری های اورجینال اپل عبارت (((designed by Apple in California))) پس اگر این علامت روی سیم هندزفری اپل نبود نتیجه میگیریم فیک هست .

بررسی نوشته های جعبه

همونطور که گفتیم هندزفری شما باید جعبه مطابق با نوع اورجینال داشته باشد و همینطور نوشته های روی جعبه هم باید مطابق باشه و همچنین با فونت استاندارد و رنگ خاکستری نوشته شده باشد اگر نوشته های روی جعبه هندزفری زیاد هست و خیلی پررنگ هست و یا با فونت کوچیک یا بزرگ نوشته شده است پس فیک هست.و علامت یا نوشته AirPods)) باید با رنگ خاکستری و به شکل خیلی ساده و بدون هیچ زرق و برقی نوشته شده باشد .

کلام اخر تشخیص هندزفری فو بیست

در مقاله اموزشی از وبسایت کالای دیجیتال و جانبی عمده فو بیست ، برای شما از ساده ترین روش ها و مهم ترین روش ها برای تشخیص هندزفری اصل گفتیم ،که میتونید خودتون با نکات ما استاد خودتون بشید اما یه نکته قابل ذکر هست که  مدل های هندزفری زیادی در بازار موجود و همچنین هندزفری های  کپی و فیک زیادی که خیلی به نوع اورجینال شبیه هستند در بازار امروزه موجود که تقریبا این کار سختی هست اما اگر توضیحات و روش های کاربردی  که برای شما ذکر کردیم بکارببرید میتونید یه هندزفری عالی تهیه کنید .

ممنون از همراهی شما.

3 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.