اتصال هارد اکسترنال به گوشی در 7 گام ساده ⭐️

25 بهمن, 1400
21 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
روش اتصال هارد اکسترنال به گوشی های اندروید از وبسایت فو بیست

اتصال هارد اکسترنال به گوشی ممکنه اصلا ؟؟؟؟ یعنی میشه تمام اطلاعات هاردمو از روی گوشی بررسی و ویرایش کنم ؟؟ جواب همه این سوال ها ، بله هست اما به شرطی این 7 گام ساده رو که وبسایت فو بیست Fo20 برای شما به صورتی خیلیی آسون و تست شده برای شما آماده کرده رو پیش برید بعدش میتونید فوت و فن این کارو برای همیشه توی ذهنتون نگه دارید تا به موقع لازم ازش استفاده کنید. پس بزن بریم که این آموزش فو بیست بلاگ رو فوت آب شیم.

راستی قبل از شروع ، اگه میخواید از قیمت هارد اکسترنال اطلاع پیدا کنید روی همین لینک بزنید و از تخفیف های هیجان انگیز ما لذب ببرید.

آیا میتوان هارد درایو ها را به تلفن همراه متصل کرد ؟ فو بیست

چرا اتصال هارد اکسترنال به موبایل نیازه ؟

اتصال هارد اکسترنال به گوشی به این دلیل رواج پیدا کرده که ، امروزه تلفن های هوشمند اکثرا از قابلیت OTG پشتیبانی میکنن که همین مورد باعث میشه بتونید خیلی ساده با خرید یا اطلاع از قیمت فلش مموری یا مموری کارت رو به تلفن هوشمند خودتون متصل کنید، اما در بعضی مواقع اطلاعات ما بر روی هارد دیسک های اکسترنال هستند که برای اتصال صحیح این محصولات ذخیره سازی به اندروید باید نکات و روش های متفاوت تری نسبت به لپ تاپ و کامپیوتر ها رو پیش برد.

اما اما باید در نظر داشته باشید که عجله ای کار کردن توی این مورد میتونه اطلاعات شما رو فرمت کنه و ببرتون توی یه دردسر بزرگ. البته اگه قبلا بخاطر عدم آموزش این کارو انجام دادین و اطلاعات شما فرمت شده ، میتونید از مقاله آموزشی ریکاوری هارد اکسترنال فو بیست کمک بگیرید که تضمینی تمام داده های شما رو بازیابی میشن.

بیشتر بخوانید : ریکاوری فلش فرمت شده.

آموزش صوتی و پادکست نحوه وصل کرده هارد به گوشی هوشمند

در پادکست قصد داریم به صورت کاملا ساده و خلاصه شده ، روش متصل کردن داریو های خارجی را هماننده او تی جی ها به شما آموزش دهیم. البته نکاتی همچون بهترین نرم افزار وصل کردن هارد به اندروید چیست را هم در نظر گرفته ایم و کاملا اختصاصی به آن پرداخته ایم. در نظر داشته باشید بهتر است پس از شنیدن آموزش صوتی ، مظلب مقاله را هم مطالعه کنید تا درک بهتری از این ترفند ها داشته باشید و درصد خطای کار خود را به کمترین حالت ممکن برسانید.

ضمنن این آموزش صوتی توسط فوبیست بلاگ تهیه شده و هرگونه کپی برداری از آن باید با ذکر منبع باشد.

ابزار های مورد نیاز وصل کردن هارد به گوشی

گام اول : چه وسایلی نیازه برای وصل کردن هارد به موبایل ؟

آها اینجاس که فوت کوزه گری میخواد ، ببینید ما کلا دو نوع هارد اکسترنال بیشتر نداریم که در مقاله هارد اکسترنال چیست هم برای شما توضیحی دادیم. که در نوع اول به اسم های درایو دکستاپ شناخته میشن و همراه خودشون یه آداپتور برق دارن که انرژی الکتریکی مورد نیاز کارکرد سخت افزار رو از اون میگیرن.

اما نوع دوم که بیشتر بین مصرف کننده ها مرسوم شده به درایو قابل حمل اسم گزاری شده. چرا میگن قابل حمل ؟ چون دیگه نیازی به برق مستقیم از طریق آداپتور نیست و نیروی الکتریکی مورد نیازش رو از پورت های USB لپ تاپ یا کامپیوتر میگیره.

خب حالا که به خوبی با این محصولات ذخیره سازی آشنا شدید، البته باید این نکته رو ذکر کنم که تلفن های همراه توانایی این رو ندارن که برق مورد نیار هارد دیسک رو پشتیبانی کنن پس باید از وسایل جانبی کمک بگیرید.

البته باید ذکر کنیم که شما با این روش میتونید تمامی مدل های داریو های قابل حمل مثل : هارد اکسترنال وریتی و همچنین برند معروف و پر طرفدار هارد اکسترنال وسترن رو به تلفن همراه خودتون بدون هیچ گونه اختلالی متصل کنید.

خب بریم سراغ اجزای لازم:

لوازم مورد نیاز برای متصل کردن هارد خارجی به موبایل - فو بیست بلاگ

1- در ابتدا شما یه پاوربانک یا شارژر دیواری که 1 آمپر و 5 ولت برای تامین برق لازم بتونه ارائه بده داشته باشید. (جنس خوب ، جهت اطمینان خاطر )

2- دومین مورد هم، یک کابل OTG Y (او تی جی Y) نیاز دارید که سه تا پورت داره، یکی برای اتصال به گوشی ، یکی برای اتصال سیم شارژر از پاورنک جهت تامین برق ، و اون یکی هم برای اتصال به هارد.

3- و آخرین مورد هم یه هارد مشتی ، راستی میتونید مقاله راهنمای خرید هارد اکسترنال هم یه سر بزنید.

نکته : میتونید برای تهیه این کابل یه سر تا فروشگا های کالای دیجیتال برید یا از وبسایت های متعبر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : علت خرابی هارد اکسترنال چیست و چگونه برطرف میشود.

ایجاد فایل بکاپ برای وصل کردن هارد به گوشی از فو بیست

گام دوم : تهیه بکاپ از اطلاعات داریو

خب در گام دو ما به تهیه پشتیبان از اطلاعات نیاز داریم، منظورمون از پشتیبان چیه ؟ یعنی تمام اطلاعات هاردتون رو موقت یه جای دیگه از لپ تاپ یا کامپیوتر کپی و ذخیره کنید و بعد از اینکه کارتون به درستی انجام شدن برید اونا رو پاک کنید. اما سوال اینجاست که چرا برای مرحله بعدی لازمه که هارد رو فرمت کنیم.

پاکسازی و فرمت هارد - فو بیست بلاگ

گام سوم : فرمت کردن هارد به قالب قابل پشتیبانی

خب خب رسیدیم به بخش هیجان انگیز اما مهم که کسی بهتون نمیگه ، و اگه رعایت نکنید ممکنه به کالای خودتون آسیب جبران ناپذیری بزنید. هارد دیسک ها اصولا در قالب فرمت NTFS استفاده میشن که لازمه برای همخوانی با گوشی های هوشمند قالب بندی اون ها رو به exFat تغیر بدیم که مثل یه فلش مموری برای گوشی قابل خوندن باشه. توجه توجه بعد از گرفتن پشتیبان از اطلاعات هارد اینکارو انجام بدید.

نحوه فرمت :

برای فرمت کردن خیلی ساده در مای کامپیوتر روی آیکون درایو هارد کلیک راست کنید و گزینه format رو بزنید. و در گزینه کشویی File System ، قالب بندی exFat رو انتخاب کنید و در آخر روی گزینه فرمت کلیک کنید. به همین سادگی

البته میتوانید جهت آشنایی بهتر مقاله ی فرمت هارد فو بیست بلاگ رو هم مطالعه کنید.

آموزش کار با کابل OTA Y برای هارد - فو بیست

گام چهارم : قدم اصلی متصل کردن هارد به گوشی

بعد از اینکه موارد ساده که ذکر کردیم رو انجام دادید ، دیگه وقت اتصال هارد اکسترنال به گوشی هست که با استفاده از  پاوربانک و کابل او تی جی وای این کارو خیلی راحت انجام بدید. راستی دو نکته هست که باید در نظر بگیرید :

  • یکم زمان میبره تا درایو قابل حمل شما از طریق گوشی شروع به کار کنه پس نگران نباشید. (حدود 2 دقیقه )
  • از اینکه گوشی شما از قابلیت او تی جی پشتیبانی میکنه ، یعنی قبلا بهش فلش مموری وصل کردید اطمینان حاصل کنید.

آخرین گام : دسترسی به  فایل ها از طریف فایل منیجر گوشی

بعد از اینکه اتصال رو به خوبی انجام دادید و گوشی شما حافظه جانبی رو شناخت ، باید وارد برنامه فایل منیجر یا همون مدیریت فایل تفلن همراه بشید و ببینید که علامت USB Device رو انداختهف اگه بودش برید توش و از اتصال هارد اکسترنال به گوشی و دسترسی به فایل هاتون لذت ببرید.

سخن آخر فروشگاه اینترنتی فو بیست

توی این مقاله بی نظیر از وبسایت Fo20.ir سعی کردیم خیلی ساده و اما کاربردی روش اتصال هارد اکسترنال به گوشی رو برای شما در 5 قدم ساده توضیح بدیمف امیداوارم نهایت استفاده رو ببرید و البته درصوتی هم که مشکلی داشتید از طریق کامنت حتما و حتما با ما در ارتباط باشید. ضمنن بهتره برای جلوگیری از آسیب به سکتور های هارد اکسترنال از مقاله دیفرگ هارد استفاده کنید.

آها این نکته ام بگم که سایت Fo20 بهترین قیمت فلش مموری و هارد اینترنال رو با گارانتی های معتبر ارائه میده حتما به سر به صفحه اصلی وبسایت بزنید. شاد باشید.

سوالات متداول در وصل کرن هارد به موبایل

کاربران گرامی سعی کرده ایم در ادامه سوالاتی که بیشتر برای افراد نیازمند به این آموزش پیش امده است را به صورت کاملا خلاصه برای شما در چند سطر کوتاه در نظر بگیرم.

اتصال هارد به گوشی شیائومی و سامسونگ می شود ؟

تمامی تلفن های همراه اندروید میتوانند با کمک کابل های تایک Y و نرم افزار فایل منیجر ، از هارد اکسترنال در گوشی استفاده کنند.

لوازم مورد نیاز برای متصل کردن هارد به تلفن همراه کدام است ؟

مهم ترین وسایل مورد نیاز : 1- کابل او تی جی – 2- پاوربانک 5 وات – 3- کابل Type Y – 4- تلفن همراه با اندروید بروزرسانی شده.

آیا میتوان اس اس دی را به موبایل متصل کرد ؟

بله ، فرقی میان هارد دیسک و SSD ها در متصل شدن به تلفن ها وجود نداشته و میتوانید با کمک آموزش فوبیست بلاگ اس اس دی را به گوشی وصل کنید.

21 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.