نگهداری هارد اکسترنال با 8 روش تضمینی

6 آذر, 1400
3 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نگهداری هارد اکسترنال برای افزایش طول عمر - وبسایت فو بیست

نگهداری هارد اکسترنال همیشه دغد دغه مصرف کنندگان و کاربران بوده است. و سوالی که بیشترین ابهام رو برای افراد داشته این بوده است که چگونه از هارد مراقبت کنیم؟ خب جواب این سوال رو به همین راحتی نمیشه به دست آورد ! و حتما باید قبل از خرید و اطلاع از قیمت هارد اکسترنال به سراغ بررسی این نکات بپردازیم.

البته برای رفع این سوالات هم تجربه لازمه که ما تجربه و تخصص لازم رو داریم و به صورت کاملا تضمینی و رایگان با 8 اصول پایه در این مقاله بی نظیر از وبسایت کالای دیجیتال و جانبی فوبیست روش استفاده صحیح از هارد دیسک ها رو زیر ذره بین برده ایم ، پس با ما همراه باشید..

هارد ها به چند دسته تقسیم می شوند ؟

دیسک های سخت یا همان هارد ها در دو دسته اصلی تولید و وارد بازار شدند که معروف ترین نوع آنها بین مردم، هارد دیسک اکسترنال می باشد، که استفاده از این محصول الان دیگه عمومی شده ، چونکه برای ذخیره و آرشیو هر فایل کامپیوتری میتونید از این تجهیزات ذخیره سازی به صورت نا محدود استفاده کنید . اما سوال اینجاست که چند مدل درایو برای مصارف مختلف داریم ؟

بیشتر بخوانید : مقاله رنگ هارد وسترن چیست ؟

مدل اول : هارد های شخصی یا اداری

این مدل هارد های اکسترنال برای استفاده های مثل : جابجایی یا نگهداری اطلاعات شخصی یا حتی کاری های مثل ، ذخیزه سازی فیلم های مراسمات، بازی های کامپیوتری ، موزیک  و فیلم های سینمایی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. که به تازگی با شایع شدن دروس ویدیویی کنکوری استفاده از هارد اکسترنال وسترن دیجیتال هم بسیار شایع شده.

 

روش مراقبت از هارد های شخصی و خانگی فو بیست بلاگ

 

مدل ضربه و آب : هارد نگهداری تخصصی اطلاعات

از این مدل ها بخاطر ظاهر جذاب و البته بسیار محکمی که دارند برای استفاده های مثل نگهداری اطلاعات مهم و البته برای استفاده در گارگاه ها در نظر گرفته می شوند، البته این روز ها بخاطر خطراتی که در نگهداری هارد اکسترنال با آن مواجه هستیم، استفاده عموم برای تهیه این مدل بیشتر شده چراکه حفاظت بهتری در برابر ضربات دارند.

میتوانید برای تهیه این مدل خرید هارد اکسترنال وریتی رو در نظر داشته باشید چراکه مدل های جذاب و واقعا کاربردی تولید کرده و قیمت های مناسب تری هم دارند.

 

نگهداری از هارد درایو های ضد ضربه فو بیست بلاگ

 

روش های نگهداری هارد اکسترنال + نکات اختصاصی

اکنون که به خوبی با انواع مدل هارد های قابل حمل آشنا شدید، بهتره بریم سراغ نکات استفاده از درایو ها و ترفند های افزایش طول عمر هارد دیسک ها که به صورت اختصاصی توسط فو بیست بلاگ برای شما در نظر گرفته شده.

قدم اول : آسیب فیزیکی و لرزش حین کارکرد

ببینید دیسک ها به شدت به ضربه و تکان های شدید حساس هستند! و اگر هم در هنگام متصل و روشن بودن این قطعات به کامپیوتر یا لپ تاپ باشد احتمال آسیب 10 برابر افزایش پیدا میکند و در بعضی از شرایط ممکن هست که تمام اطلاعات شما بخاطر همین تکان های کوچیک و بزرگ از دست بروند.

راحل رفع این مشکل : حتما و حتما برای نگهداری هارد اکسترنال به صورت صحیح درایو را در جایی امن قرار دهید،که حین کار ضربه و هیچگونه لرزشی باعث ایجاد آسیب بر روی این قطعه نشود. البته پیشنهاد میشه که از کیف ضد ضربه برای حمل استفاده کنید. در این مورد حتما باید برای اطمینان از سالم بودن داریو خود از مقاله تست سلامت هارد fo20 blog کمک بگیرید.

لرزش در زمان کار کردن هارد اکسترنال FO20

قدم دوم : دیسک ها رو در جهنم قرار ندهید

هرچی در مورد دمای هوا برای مراقب از هارد بگیم کم گفتیم. دیسک ها زمان کار بخاطر فشار بالای کاری و البته انجام عمل های الکتریکی مغناطیسی خود به خود گرمای زیاد تولید میکنند که اگر شما هم این محصولات رو در جای نا مناسب و جلوی نور آفتاب یا محل های گرم قرار بدید خیلی سریع شاهد کم شدن درصد کارایی و در نهایت خراب شدن این قطعات هستید.

راه حل برای مشکل دما:  بهترین راه برای گرمای هارد استفاده از لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر مانند : فن های خنک کننده کمکی در درون کیس ها یا استفاده از کول پد برای لپ تاپ ها هست، البته میتوانید با در نظر گرفتن مکان مناسب از نظر آب و هوا از این آسیب به خوبی جلوگیری کنید.

نگهداری هارد اکسترنال در دمای بالا اشتباه است. فروشگاه فو بیست

قدم سوم : Eject یا قطع اتصال ایمن هارد دیسک ها

در خیلی از موارد دیده شده که عدم قطع اتصال هارد به صورت صحیح باعث فرمت شدن اطلاعات درون درایو و البته اسیب های نرم افزاری شده که کمتر کسی به این موضوع توجه میکنه و اگر از این مشکل آگاه باشه بخاطر فراموشی ممکنه ناخواسته به کالای خودش صدمه بزنه.

روش صحیح اجکت هارد و فلش  : برای نگهداری هارد اکسترنال به صورت حرفه ای حتما زمانی که این قطعه رو به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل میکنید با استفاده از کلیک راست بر روی آیکون درایو مورد نظر در My Computer گزینه Eject رو انتخاب و پس از چند ثانیه میتوید به صورت ایمن دسیک سخت رو جدا سازی کنید.

البته شما با خرید و اطلاع از قیمت فلش مموری هم باید این نکته رو رعایت کنید و برای تمام تجهیزات ذخیره سازی این روش مفید می باشد.

قدم چهارم : شوک های الکتریکی درایو اکسترنال

بله همانطور که در بالا ذکر کردیم در صورتی که خیلی سریع و غیر ایمن دیسک رو جدا سازی کنید ممکنه هارد دچار شوک الکتریکی بشه که 90% موارد به همین دلیل این محصولات رو معیوب میکنه! البته برای بازیابی اطلاعات شما نیازمند مطالعه مقالاتی همچون ریکاوری هارد اکسترنال یا ریکاوری فلش باشید.

اما در بعضی از مواقع معیوب بودن پورت های USB دستگاهی که قراره هارد به آن متصل شود میتونه باعث ایجاد یک شوک الکتریکی به برد درایو قابل حمل شما بشه و تقریبا بفرستش اون دنیا !!!

و اما راه حل شوک الکتریکی : برای جلوگیری از ایجاد مشکلاتی که ذکر کردیم بهتره همیشه پورت ها دستگاه ها رو بررسی کنید و از سلامت و تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید، که تا درصد بالایی از ایجاد ضرر پیشگیری بشه.

 

بررسی لامت پورت یو اس بی لپ تاپ و کامپیوتر

 

قدم پنجم : تهیه اجناس نا مرغوب و اصل

مهم ترین نکته در نگهداری هارد اکسترنال قبل و بعد از خرید صورت میگیرد. به این صورت که شما باید در زمان خرید ابتدا از برند های مطرح مانند وسترن دیجیتال ، سیگیت ، وریتی و …. هارد درایو خود را تهیه کنید که از مرغوب بودن اجناس اطمینان خاطر داشته باشید. و اگر کابل USB 3.0 هارد خراب شد حتما و حتما به سراغ تهیه جنس های مرغوب برید که همین کابل هم عامل بعضی از مشکلات.

مناسب ترین روش : تهیه محصولات مورد نیاز از وبسایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک و البته فروشگاه های اینترنتی که بر روی محصولات خود گارانتی های معتبر در نظر گرفته اند. (فو بیست نماینده رسمی شرکت ایران رهجو ، آسان سرویس و سازگار میباشد.)

قدم ششم : مرتب و جمع جور کردن هارد

اینکه هارد دیسک شما دارای درایو ها و پارتیشن های زیادی باشه قطعا باعث ایجاد فشار بر روی هد دستگاه میشه و برای شما سرعت کارکرد مطلوبی رو همراه نمیاره و بعد مدتی هم ممکنه هد دستگاه دچار نقص بشه که درست کردنش واقعا دردسر و در مواردی هم اصلا تعمیر نمیشه.

موثر ترین راه :

کم کردن تعداد پارتیشن ها نهایتا به 4 درایو ، مرتب سازی فایل های دورن درایو ها و البته حذف کردن فایل های به درد نخور که فضای ذخیره سازی رو اشغال کرده اند.

 

مرتب و خالی کردن فایل های اضافه درون درایو - fo20 blog

 

جمع بندی: فروشگاه فو بیست

در این مقاله از وبسایت Fo20.ir سعی کردیم بهترین روش های اصولی نگهداری هارد اکسترنال رو برای شما بیان کنیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین کارکرد رو از دستگاه خودتون مشاهده کنید. راستی فروشگاه FO20 به صورت تخصصی به فروش تجهیزات ذخیره سازی و جانبی موبایل میپردازه حتما به صفحه فروشگاه یه سر بزنید.

سوالات متداول در افزایش عمر هارد اکسترنال

در ادامه برای شما سوالاتی که ممکن است در هنگام استفاده از تجهیزاتی ماننده هارد اکسترنال وسترن یا سایر برند ها رخ دهد را قرار داده ایم به به طور کامل مشکلات شما را با این محصولات ذخیره سازی اطلاعات برطرف کنیم.

آیا میتوان عمر هارد اکسترنال را افزایش داد ؟

بله با رعایت نکات نگهداری از هارد اکسترنال همچون ، جلوگیری از ضربه و نفوذ مایعات و البته دیفرگمنت ماهانه میتوان عمر این تجهیزات را افزایش داد.

بهترین روش نگهداری از هارد اکسترنال چیست ؟

مناسب ترین ترفند برای محافظت از داریو های اکسترنال ، استفاده از کیف های دستی ضد ضربه می باشد که قیمت مناسبی هم دارند.

وصل بودن دائمی هارد اکسترنال مشکل ساز است ؟

بله اگر داریو خارجی خود را به صورت دائمی به سیستم متصل بگذارید، سلامت هارد به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و پس از مدتی غیرقابل استفاده میشود.

شوک به هارد اکسترنال باعث چه می شود ؟

ایجاد شوک های الکتریکی در Hard Disk External با عث خرابی برد و عدم کارکرد صحیح هد دستگاه می شود.

 

3 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.