دلایل خرابی هارد دیسک های اکسترنال و اینترنال ⭐️

11 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بررسی علائم خرابی هارد دیسک ها از فروشگاه کالای دیجیتال فو بیست

نشانه خرابی هارد داریو ها یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی می باشد ، که می توانید برای مصرف کنندگان این تجهیزات ذخیره سازی به وقع بیاید. آن هم با وضع کنونی بازار ایران در قیمت هارد اینترنال که اصاصی ترین قطعه در کامپیوتر ها است.  در ادامه این مقاله جذاب از وبسایت جانبی عمده فو بیست به بررسی علائم سوختن هارد داریو ها با راه حل خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

اگر هارد کامپیوتر و لپ تاپ بسوزد چه می شود ؟

قطعا در صورتی که درایو داخلی سیستم شما به علت مشکل هایی که در ادامه این مطلب فو بیست بلاگ ذکر می کنیم ، دچار خرابی و نقص فنی بشود ، میتوان گفت که در بعضی از موارد مشکلات زیر ممکن است رخ بدهد. البته باید ذکر کنیم که اگر اول کار است و به موقعه جلوی سوختن هارد کامپیوتر را بگیرید ، به مراتب با مشکلات کمتری مواجه هستید.

  • از دست رفتن تمامی اطلاعات ذخیره شده بر روی داریو ها
  • عدم دسترسی صحیح به فایل ها و ویندوز
  • از کار افتادن سیستم به طور کامل
  • ایجاد مشکلات فنی برای CPU

نکته : بهتر است در صورت مشاهده علائم خرابی دیسک های سخت ، به سرعت از اطلاعات خود در هارد های اکسترنال پشتیبان تهیه نماید. ضمنن می توانید برای اطلاع از قیمت هارد اکسترنال با کارشناسان فو بیست در ارتباط باشید.

دلیل کار نکردن و مشکلات هارد دیسک چیست ؟ فو بیست بلاگ

علائم سوختن هارد ها کدامند ؟

در لیست زیر ، 10 عدد از پر تکرار ترین نشانه خرابی هارد ها را برای شما جمع آوری کرده ایم و برای هر کدام موثر ترین راه حل ممکن برای رفع یا جلوگیری از ایجاد آسیب های بیشتر به این لوازم جانبی کامپیوتر را شرح داده ایم.  در نظر داشته باشید که بجز داریو های اینترنال هارد دیسک های اکسترنال نیز میتوانند برا اثر این علائم دچار آسیب های نرم افزار و فیزیکی بشوند.

در نتیجه با دقت مطالعه کنید و برای پاسخ به سایر سوالات ، از طریق کامنت ها با ما در ارتباط باشید.

1 – افزایش صدای عجیب هارد

بله در صورتی که داریو های سخت که به نام Hard Disk شناخته می شوند ، دچار آسیب های فیزیکی ، از جمله : ضربات ، لغزش در هنگام کار کرد و البته مشکلات نرم افزاری پارتیشن قرار بگیرند ، بخشی از سکتور های آن ها معیوب شده و صدای خر خر و تق تق می دهند.

بهترین راه حل : از نظر کارشناسان ما ، برای رفع این مشکل باید ابتدا با کمک نرم افزار های تست سلامت هارد میزان خرابی را تشخیص دهید و سپس از برنامه های دیفرگمت و رفع بدسکتور استفاده کنید.

راستی میتوانید مقاله آموزش دیفرگ هارد را نیز مطالعه کنید.

حذف شدن اطلاعات به دلیل آسیب دیدن هارد کامپیوتر

2 – پاک شدن و از دست دادن اطلاعات در خرابی هارد

در مواردی از نشانه خرابی هارد مشاهده شده که ، بعضی از فایل های درون داریو ها به طور خودر ناقص می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند ! به طور مثال فرض کنید به طور خیلی عجیبی موزیک های شما پاک بشوند یا اگر هم وجد داشته باشند نتوانید این فایل ها را پخش و استفاده کنید.

البته باید ذکر کنیم که ، حدود 65% درصد مشکل ذکر شده به دلیل ویروسی شدن سیستم ها می باشد ، اما باید احتمال ایجاد مشکل در هارد دیسک را در نظر گرفت.

نجوه پیشگری و رفع

بهترین راه برای وقوع چنین مشکلاتی استفاده از آنتی ویروس های برتر ایرانی یا خارجی است که میتواند به صورت رایگان در اینترنت دانلود و نصب نماید.

اما اگر مشکل از ویروس نبود ، باید خیلی سرعت از اطلاعات خود کپی گرفته و هارد را با نرم افزار های واسط سلامتی تست کنید و در صورتی که سلامتی کمتر از 60 % بود به سراغ مراکز تعمیر بروید.

بیشتر بخوانید : بهترین آنتی ویروس اندروید

3 – مواجه شدن با صفحه آبی مرگ

در صورتی که هارد دیسک کارایی خود را کاهش یا از دست داده باشید ، در ویندوز 10 معمولا با صفحه ای به نام صفحه آبی مرگ مواجه خواهید شد ، که پس از مدتی حدود 30 ثانیه سیستم به صورت خودکار ری استارت می شود. البته این مورد فقط به داریو شما ربط نداشته که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه تشخیص و رفع

بهتر کار برای جلوگیری از سوختن هارد لپ تاپ یا کامپیوتر ها ، انجام دیفرگ به صورت ماهانه یا هفته ای است ، که بار فیزیکی چرخش هد دستگاه را به طور معمول کم میکند.

ضمنن با توجه به گفته متخصین وبسایت کالای دیجیتال فو بیست ، روشن نگه داشتن طولانی سیستم یا کپی کردن اطلاعات سنگین نیز میتوانید این مشکل را تشدید کند.

4 – کند شدن سرعت کپی فایل های هارد خراب

یکی دیگر از نشانه خرابی هارد ، کم شدن سرعت Copy فایل ها در ویندوز می باشد که ارتباط مستقیمی با دیسک شما دارد. با توجه به گفته های 40% از کاربرانی که این مشکل را داشته اند ، هنگام انقال فیلم و عکس ها به دورن فلش مموری و سایر جانبی سیستم به طور کامل هنگ می کند.

بهتر است مقاله علت هنگ کردن لپ تاپ را نیز برای اطلاع بیشتر مطالعه کنید.

راه تشخیص این مشکل

متاسفانه در این مورد تنها کاری که میتوانید انجام دهید ، کمک از نرم افزار های یکپارچه سازی و یا کم کردن حجم اطلاعات ذخیره شده بر روی داریو ها می باشد. و یا باید به سراغ تعویض هارد بروید. راستی میتوانید برای اطلاع از قیمت فلش مموری به فروشگاه فو بیست هم سر بزنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.