عوارض امواج وای فای بر بدن انسان ها چیست و آیا وای فای ضرر دارد ؟

13 خرداد, 1401
1 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
ضرر و عوارض امواج وای فای بر انسان ها -فوبیست

به گزارش پایگاه خبری فوبیست بلاگ ، مودم های اینترنت همانطور که نقش بسیار کلیدی و مهمی در زندگی جامعه کنونی دارند ، میتوانند در موارد که استفاده صحیح نداشته باشند خطر ساز نیز شوند. در ادامه این مقاله آموزشی به بررسی عوارض امواج وای فای بر بدن انسان های بالغ و کودکان خواهیم پرداخت.

1 –  وای فای می تواند باعث بی خوابی شود

اگر برای خوابیدن مشکل دارید، یا از اختلال خواب در طول شب رنج می برید، به احتمال زیاد وای فای شما مقصر است.

افرادی که قبل از رفتن به رختخواب از وای فای استفاده می کنند اغلب از بی خوابی رنج می برند. مطالعات نشان داده اند که قرار گرفتن در معرض تابش از شبکه های  WiFi می تواند به طور قابل توجهی بر الگوهای خواب تأثیر بگذارد و قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات بیشتر مرتبط با کمبود خواب، از جمله فشار خون بالا و افسردگی شود.

 

2 – وای فای می تواند بر رشد دوران کودکی تأثیر بگذارد

مطالعات نشان داده‌اند که تشعشعات ساطع شده از شبکه‌های وای‌فای، از جمله تلفن‌های همراه، می‌تواند بر رشد جنین در رحم مادر تأثیر منفی بگذارد و همچنین می‌تواند رشد را در کودکان خردسال مختل کند.

استانداردهای ایمنی معمولاً تأثیری را که پرتوهای EMF روی جنین در حال رشد در رحم می گذارد در نظر نمی گیرند.

 

3 – عوارض وای فای می تواند سلامت کودک را به خطر بیندازد

قرار گرفتن در معرض EMF جنین با آسم دوران کودکی و چاقی دوران کودکی مرتبط است – که هر دو می توانند سلامت کودک را به خطر بیندازند. مطالعات زیادی وجود دارد که تابش EMF در کودکان را با مشکلات رفتاری و عصبی مرتبط می‌کند که با تمرکز (ADHD)، حافظه و اختلال شناختی سروکار دارند.

 

4 –  وای فای می تواند رشد سلولی را مختل کند

آزمایش علمی مدرسه ای که اخیراً در دانمارک انجام شد نشان داد که تشعشعات وای فای از رشد گیاهان جلوگیری می کند. دانش‌آموزان گیاهانی را در اتاقی پرورش دادند که در آن تشعشعات وای‌فای (کنترل) وجود نداشت، و رشد آن‌ها را با مجموعه دیگری از گیاهانی که در اتاقی که در معرض تشعشعات وای‌فای ساطع شده از دو مودم بودند، مقایسه کردند.

نتایج آنها نگران کننده بود – در حالی که گیاهان در اتاق بدون وای فای شکوفا می شدند، گیاهانی که در معرض تشعشعات ساطع شده از مسیریاب ها بودند به سادگی اصلاً رشد نکردند. مطالعات علمی همچنین نشان داده اند که چگونه تابش می تواند به سلول ها آسیب برساند.

 

5 –  وای فای می تواند عملکرد مغز را مختل کند

تحقیقات علمی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض تابش می تواند فعالیت مغز را کاهش دهد.

آیا وای فای برای اسپرم ضرر دارد

6 – وای فای می تواند باروری مردان را کاهش دهد

قرار گرفتن در معرض EMF های ساطع شده از وای فای می تواند باعث تجزیه DNA در سلول های اسپرم و کند شدن حرکت اسپرم شود، در حالی که گرمای ساطع شده از لپ تاپ ها حتی می تواند سلول های اسپرم را به طور کامل از بین ببرد، که همه اینها بر باروری مردان تأثیر منفی می گذارد. البته این مورد از عوارض امواج وای فای هنوز در حال بحث بین کارشناسان و محققان سراسر جهان و ایران می باشد که واقیعت ماجرا بیش از پیش آشکار شود.

7- WiFiمی تواند باروری زنان را کاهش دهد

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات ماده نشان می دهد که پرتوهای EMF همچنین می تواند از کاشت تخمک در رحم جلوگیری کند یا باعث بارداری غیرطبیعی شود. قرار گرفتن در معرض در دوران بارداری نیز با سه برابر بیشتر خطر سقط جنین مرتبط است.

مطالعه‌ای که موش‌های ماده را در طول دوران بارداری خود در معرض میدان‌های مغناطیسی با فرکانس بسیار کم یا ELF قرار دادند، نشان داد که موش‌های در معرض، فرزندان کمتر، سقط‌های خودبه‌خودی و بدشکلی‌های جنینی داشتند. رشد آهسته در فرزندانی که زنده مانده بودند نیز مشاهده شد.

 

8 –  وای فای می تواند باعث سرطان شود

تشعشعات EMF از وای فای و تلفن های همراه با سرطان مرتبط است.

در حالی که افرادی که در معرض سطوح بالای EMF هستند ممکن است یک دوره نهفتگی کوتاه برای ایجاد سرطان داشته باشند، برای اکثر ما که با دوزهای پایین در معرض هستند، این خطر همچنان بالا است، اما ممکن است تنها پس از سال ها قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ثابت ظاهر شود.

 

9-  وای فای می تواند استرس قلبی را تقویت کند

قرار گرفتن در معرض های ساطع شده توسط WiFi می تواند ضربان قلب را افزایش دهد یا باعث ضربان قلب نامنظم در افراد حساس شود که البته می تواند کشنده باشد.

 

10 –  شما می توانید از خود در برابر وای فای محافظت کنید

خبر خوب این است که همه چیز تلخ و تاریک نیست ، می توانید اقداماتی را برای کاهش قرار گرفتن در معرض تابش از وای فای یا محافظت از خود در برابر آن انجام دهید. به عنوان مثال، استفاده از سپر تابش یا محار کننده های امواج وای فای را در نظر بگیرید تا به کاهش چشمگیر قرار گرفتن در معرض آن کمک کند.

 

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله کوتاه از فوبیست بلاگ به بررسی مشکلات تاثیر امواج وای فای بر بدن انسان ها پرداختیم و مهم ترین نکات لازم در رابطه با این موضوع را برای شما شرح داده ایم. لطفا نظرات خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید. البته باید به خاطر داشته باشید که همیشه این دستگاه های اینترنت جهانی مضر نبوده و ممکن است در موارد بسیاری به کمک جوانان و نسل های آینده بیایند.

سوالات متداول

در این قسمت پر تکرار ترین سوالات کاربران در رابطه با تاثیر پرتو های wifi بر بدن و سلامت را شرح داده ایم.

مضرات وای فای در هنگام خواب چیست ؟

در صورتی که پس از استفاده خود ، مودم بیسیم را خاموش نکرده و به خواب بروید ، این امواج میتواند برای شما عوارضی همچون ؛ میگرن ، سرگیجه ، بی حالی و بی خوابی را به همراه داشته باشد.

آیا کاکتوس و امواج وای فای را جذب میکند ؟

بله میتوانید برای دفع مقدار خفیفی از این پرتو های خطرناک از گیاه کاکتوس در مکان های مختلف منزل استفاده کنید.

بهترین راه جلوگیری از مضرات وای فای چیست ؟

برای کاهش امواج ماکرو مودم ها میتوانید از فویل های آلومینیومی در کنار آنتن و خاموش کردن مودم در مواقع غیر نیاز استفاده کنید.

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.