راهنمای خرید کیبورد حرفه ای و ساده ⭐️

4 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
راهنمای خرید کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ ها از وبسایت جانبی عمده فو بیست FO20

راهنمای خرید کیبورد بهترین گزینه برای افراد حساس و تازه کاری هست که می خواهند برای تایپ و استفاده های گیمینگ به سراغ خرید کیبورد بروند. اما سوال ایجاست که چه صفحه کلیدی مناسب حرفه ما می باشد ؟ در ادامه این مقاله جذاب از وبسایت جانبی عمده فو بیست به بررسی نکات مهم در هنگام تهیه صفحه کلید خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

1- چه کیبورد مناسب ما می باشد ؟

همانطور که میدانید ، صفحه کلید ها به انواع گوناگونی تقسیم می شوند که هر یک جهت کاربرد خواصی توسط شرکت های بزرگی همچون تسکو ، وریتی و … تولید شده اند. اما اگر قصد خرید کیبورد تسکو و یا هر برند دیگه را دارید باید انواع این مدل را به خوبی بشناسید.

صفحه کلید های بدون سیم

یکی از جدیدترین مدل ها که در راهنمای خرید کیبورد به آن میپردازیم ، مدل بدون سیم یا همان بلوتوثی است که خوشبخانه با کمک این نوع میتوانید بدون ایجاد مزاحت برای پورت های یو اس بی خود به راحتی با کمک دانگل های بلوتوثی به سیستم خود با فاصله های 10 متری نیز متصل شوید.

کیورد های سیمی

این مدل فقط و فقط از طریق کابل های USB یا PS2 قابلیت اتصال به لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی شما را دارند و نهایتا با فاصله 2 متری قابل استفاده می باشند ، اما از سرعت عمل بسیار بالا تری برخوردارند. در ادامه این مطلب فو بیست بلاگ ، بهترین نکات انتخاب یکی از این دو مدل کیبورد برای شما شرح داده ایم.

نکات خرید کابل صفحه کلید از فو بیست بلاگ

2- اندازه و جنس سیم کیبورد باید چه مقدار باشد ؟

اگر مایل به تهیه Keyboard های سیمی هستید باید ، ذکر کنیم که بهترین اندازه کابلی که میتوانید برای خود در نظر بگیرید نزدیک به 120 سانت الی 160 می باشدکه مناسب ترین گزینه برای میز های کار بزرگ می باشد.

البته باید این نکته را در راهنمای خرید کیبورد ذکر کنیم که ، جنس کابل ها حتما باید از پلاستیک های ABS و یا کنف باشد ! تا در اثر سایدگی و برخورد با لبه های اجسام دچار نقص فنی نشود.

راستی می توانید مقاله دلایل کار نکردن کیبورد فو بیست بلاگ را هم مطالعه کنید.

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ و ویژگی های آن از فو بیست fo20.ir

3- کیبورد گیمینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

طرفداران بازی های کامپیوتری همیشه به دنبال تهیه تجهیزات با کیفیت و البته چند منظوره هستند تا بتوانند تمامی نیاز های خود را در هنگام اجرای بازی های ویدیویی بر طرف کنند. حال سوال اینجاست که در راهنمای خرید کیبورد گیمینگ چه نکاتی اهمیت دارد ؟

  • پشتیبانی از کلید های مینابر جهت تعویض و کاهش صدا و…
  • استفاده از طراحی های با ارگنومی مدرن.
  • نور پردازی های RGB ثابت یا قابل تعویض رنگ.
  • ایجاد فاصله مناسب بین کلید های A , W .S .D برای بازی راحت تر.
  • سرعت پاسخگویی بالا کلید ها و البته صدای کم ضربه کلید.
  • و در نهایت ساپورت کردن از تاچ پد موسی.

نکته : به هیچ عنوان سراغ برند های سطح متوسط برای صفحه کلید های گیمینگ نروید چرا که تجربه ثابت کرده این مدل ها کمترین سرعت پاسخگویی در بازی های کامپیوتری را دارند.

داشتن بکلایت در صفحه کلید بسیار مهم است. فو بیتس بلاگ

4- بک لایت صفحه کلید را فراموش نکنید !

قطعا مهم ترین گزینه راهنمای خرید کیبورد که باید رعایت کنید ، توجه به وجود بک لایت برای کلید ها می باشد. چرا ؟ به این دلیل اگر در شب و یا در فضایی که نور کافی نداشته باشید قصد تایپ کردن داشته باشید با مشکل بسیار سخت پیدا کردن کلید ها باید دست و پنجه نرم کنید.

  • نور پس زمینه در کیبورد های لپ تاپی واجب است
  • کیبورد های بک لایت دار باید دکمه تنظیم شدت نور داشته باشند.
  • از نوری های RGB برای تایپ استفاده نکنید. فقط نور سفید.

5- فاصله کلید ها باید مناسب باشد.

در صورتی که نیازمند تایپ سریع هستید به سراغ کیبورد های جزیره ای بروید چرا که فاصله فضای خالی بسیار مناسبی بین کلید های این مدل وجود دارد و میتواند بهترین عملکرد را هنگان نوشتن کلمات در ورد و یا تایپ مقالات برای شما داشته باشد.

نکته : فضای خالی میان کلید ها نباید کمتر از 2 میلی متر باشد ، چرا که خطای غلط املایی هنگام نوشتن را به شدت بالا میبرد.

6- کیبورد های بی صدا یا سایلنت

خوشبختانه در راهنمای خرید کیبورد وبسایت فو بیست ، این نکته را برای شما در نظر گرفته ایم که ، اگر میخواهید هنگام استفاده از صفحه کلید صدای تپ و ضربه کلید ها شما راه اذیت نکند. بهترین راه و چاره برای شما استفاده از Keyboard Silent می باشد.

  • صفحه کلید های سایلنت بسیار نرم و ارتجایی هستند.
  • هیچ گونه تداخلی برای شما ایجاد نمی کنند.
  • طول عمر مناسب تری دارند.
  • مناسب نویسندگان می باشند.

7- وجود کلید ماشین حسابی

بیشتر افرادی که در اداره ها مشغول به کار می باشند به دنبال صفحه کلید هایی هستند که به صورت مجزا دارای قیمت ماشین حساب با دکمه های مخصوص عداد باشند.

بله بهترین انتخاب برای برنامه نویسان و البته مکان های تجاری استفاده از این مدل ها میباشد چرا که سرعت عمل شما را بالا می برند.

((اما اگر برای استفاده همچون بازی میخواهید بهتر است به سراغ تهیه این مدل ها نروید.))

8- بهترین برند های صفحه کلید

نوبتی هم باشد ، نوبت بررسی شرکت های برتر تولید کننده تجهیزات جانبی کامپیوتر می باشد تا بتوانید بهترین مدل و مارک را تهیه کنید و از خرید خود پشیمان نشوید. ولی چه برند هایی در ایران وجود دارد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند ؟

تسکو

تسکو یکی از مناسب ترین مارک ها جهت تهیه کیبورد است که پیشنهاد اول ما در راهنمای خرید کیبورد می باشد. چراکه از قیمت کم و البته کیفیت بسیار بالا برخوردار است.

وریتی

وریتی نیز یکی از برند های محبوب در ایران است که میتواند با خیال راحت تهیه و از خدمات پس فروش آن نیز استفاده کنید.

هترون

شرکت هترون نیز خوشبختانه صفحه کلید های مناسبی از مدل های گیمینگ و ساده روانه بازار کرده است. البته قیمت کالا های این برند مقداری بیشتر از رقبای خود است.

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله کوتاه از فو بیست بلاگ ، سعی شد بهترین نکات و راهنمای خرید کیبورد را برای شما با زبان ساده و البته آسان توضیح دهیم. اگر سوالی در مورد تهیه صفحه کلید دارید میتوانید از طریق کامنت ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ضمنن فروشگاه جانبی عمده فو بیست بهترین قیمت فلش مموری و البته قیمت هارد اینترنال را برای مشتریان خود قرار داده است که بتوانند محصولات را با هزینه مناسب تهیه کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.